וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושא הכלים

אורי ברקוביץ'

30.10.2008 / 15:59



כל הטוב של גוגל - בעמוד אחד

קשה להתרגל לשינויים. קשה עוד יותר לוותר על משהו טוב ויפה שליווה אותך חודשים ארוכים ביעילות ובנאמנות. השבוע נאלצתי להסיר את Better Gmail2 מרשימת התוספים שלי, לאחר שגיליתי כי הוא אינו יכול לדור בכפיפה אחת עם שדרוג אחר לתיבה שעשוי להיות הרבה יותר יעיל בעבורי.



השדרוג הזה מבצע פעולה פשוטה: הוא מציג בעמוד אחד שלושה שירותים של גוגל - קורא ה-RSS גוגל-רידר, לוח השנה גוגל קלנדר ותיבת המייל ג'ימייל. כך, במקום לעבוד עם שלושה חלונות או טאבים נפרדים מקבלים את המייל ומתחתיו את לוח השנה וקורא ה-RSS. בעיקרון אמור השדרוג להציג גם את קורא קבוצות הדיון של גוגל ואת Google Notebook, אך מבדיקה שערכתי לא נראה כי הוא הצליח לשלב גם אותם בעמוד.



כיצד השדרוג עובד? ראשית יש להתקין את גריזמאנקי - תוכנה שעל גבה מתקינים סקריפטים אשר משנים באופן מקומי, במחשב שלכם בלבד, את הדרך שבה אתרים מוצגים. לאחר מכן יש להתקין את הסקריפטים שמשנים את התצוגה של השירותים של גוגל.



להלן קישורים להורדות הסקריפטים. הסקריפט הראשון מאחד כמה שירותים של גוגל, והשניים שאחריו מאפשרים צירוף נפרד של הקלנדר או הרידר. לבסוף, תוכלו להתקין סקריפט שחותך משניהם את החלק העליון (השורה שבה מופיעים לינקים לשירותי גוגל השונים) כדי לחסוך מקום.



להתקנת גריזמאנקי: tinyurl.com/ynvmda



סקריפט לכל השירותים: tinyurl.com/6cqngq



סקריפט לגוגל קלנדר: tinyurl.com/3jnsa2



סקריפט לגוגל רידר: tinyurl.com/6ghu88



סקריפט חיסכון במקום: tinyurl.com/6mf7yq



להראות לחבר'ה



נניח שברצונכם להציג לכמה מחבריכם בעת ובעונה אחת קובץ טקסט, תמונה או מצגת. האפשרות הפשוטה היא לשלוח להם את הקובץ במייל או במסנג'ר. אם רוצים לעבוד במשותף על קובץ, כך שכל אחד יתרום את חלקו לעריכה, אפשר להשתמש בשירותים מקוונים כמו גוגל דוקס, המאפשרים לכמה משתמשים לערוך מסמך בצוותא. ואולם שתי האופציות שלעיל אינן מאפשרות להציג לכמה גולשים בעת ובעונה אחת פעולות שונות שאנו מבצעים על גבי המסמך בעת שהן מבוצעות.



נניח שאני צלם וברצוני לא רק להראות את התמונה, אלא גם להיות מסוגל להצביע על חלקים שונים שלה, לסמן ולהעיר הערות. מהן האפשרויות העומדות בפני?



שירות מקוון חדש, showdocument.com, מאפשר להעלות לרשת כמעט כל סוג של קובץ בקלות ובמהירות, ללא צורך בהרשמה, ולהציג אותו לעד עשרה אנשים במקביל. אמנם לא תוכלו לערוך קובצי טקסט במשותף, אבל כן תוכלו לשוחח באמצעות צ'ט, לשרטט קווים, להדגיש או למחוק. תוכלו גם להוסיף תיבות טקסט בכל מקום שתחפצו על גבי הקובץ.



למרבה הצער, כאשר מדובר בקובצי טקסט לא ניתן להוסיף או למחוק טקסט כאילו מדובר במעבד תמלילים, אלא רק לקשקש עליהם כאילו היה מדובר בתמונה. חיסרון נוסף הוא שאת הקובץ עם כל התוספות ניתן לשמור אך ורק בפורמט PDF.



כיצד זה עובד? מעלים לאתר קובץ מהמחשב האישי, ובסיום תהליך ההעלאה לוחצים על "החל". בשלב זה מופיע חלון שבו כמה אפשרויות לשיתוף הקובץ עם עמיתיכם. תוכלו לשלוח להם במייל לינק ישיר לקובץ או לספק להם קוד שאותו יש להקליד באתר showdocument כדי לקבל גישה לקובץ. כעת אפשר להתחיל לעבוד.



השירות מהיר מאוד, פשוט ואינטואיטיווי לתפעול. בבדיקה שערכנו במערכת הוא התמודד היטב עם שינויים שבוצעו בקובץ על ידי שני עורכים במקביל - וכל צד ראה היטב וללא שיהוי את הקשקושים שביצע האחר על גבי המסך. השירות ישראלי וכולל ממשק בעברית, אנגלית או רוסית.



מילון אנגלי-אנגלי אלטרנטיווי



אחד הדברים השנואים עלי הוא לצפות בסרטים או סדרות באנגלית ללא תרגום. על השנאה הזאת גברה בקלות אהבתי לסדרה הסופרנוס, שבפרקים רבים ממנה צפיתי ללא תרגום ואף ללא כתוביות באנגלית. אבל היתה בעיה: חוץ מהמבטא, הסדרה היתה רצופה במלות סלנג שכמעט לא היה סיכוי שאצליח להבין. ושום סיכוי למצוא בכל מילון רשמי.



תודה לאל ולאינטרנט, האתר Urban Dictionary מעולם לא איכזב אותי כשחיפשתי פירוש למלת סלנג או כל מלה מוזרה מתת-תרבות כלשהי. היפה באתר, שהושק ב-1999, הוא שכל גולש יכול להוסיף פירוש משלו. התוצאה היא שפירוש אחד משלים את משנהו לכלל הבנה של מנעד השימושים ורבדי המשמעויות השונים בשל המלים.



אבל עם הכבוד לתרבות פופולרית ותרבות רחוב - מה עם כל המלים המומצאות, הפרטיות? המלים שאדם משתמש בהן בינו לבין עצמו או שמובנות רק לו ולאשתו, או לו ולחבר'ה מהתיכון או מהעבודה? האתר addictionary.org מציע בדיוק את מה שמציע המילון האורבני, אבל מותאם לסוג כזה של שפה מומצאת. שיטקום זה סיטקום עם קולות צחוק מוקלטים. קרמו זה מוסיקת אמו נוצרית, וניקוטיני זה משקה שנעשה בו שימוש קודם כמאפרה. עכשיו רק חסר שמישהו ירים את הכפפה וייצור מקבילה בעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully