וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש עיקל את רכבי ההאמר והמרצדס של גאידמק

הילה רז

30.10.2008 / 16:11

זאת במסגרת בקשת עיקול בסך כ-78 מ' ש' שהגישו צינארי וקיטאל במסגרת תביעה בה טוענים השניים נגד גאידמק


בית המשפט המחוזי בתל אביב הרחיב היום את העיקולים הזמניים שהגיש איש העסקים מהונג קונג, בלרם צינארי וחברת קיטאל אחזקות ופיתוח בינלאומי של לוי קושניר, בעלי השליטה לשעבר בחברת אמריס, כך שיחולו גם על רכבי ההאמר והמרצדס שמחזיק גאידמק.

בספטמבר נעתר בית המשפט לבקשת עיקול בסך כ-78 מיליון שקל שהגישו צינארי וקיטאל במסגרת תביעה בה טוענים השניים, באמצעות עו"ד אלקס הרטמן ויאיר דיסני ממשרד ש.הורוביץ, כי ביולי מימשו אופציית פוט שבה מכרו לגאידמק מניות באמריס, שהגדילו את אחזקותיו מ-75% ל-100%.

תמורת 25% הנוספים אמור היה גאידמק לשלם להם כ-80 מיליון שקל עד לסוף יולי, אך עד עתה התשלום לא הגיע ולפיכך הם הגישו את תביעתם. בית המשפט אישר בספטמבר את הטלת העיקול עד לסך 78 מיליון שקל על כל אחזקותיו של גאידמק בחברות הציבוריות, ובהן חברת , ביתו הפרטי בקיסריה, נכסי מקרקעין בירושלים ובהם זכויות במגרש האימונים של בית"ר ירושלים, זכויות מקרקעין של בית החולים ביקור חולים וחשבונות הבנק הפרטיים של גאידמק.

בבקשה להרחבת העיקולים שהוגשה כעת, מבוקש עוד כי הסכום שיוותר בידי כונס הנכסים של מניות אוסיף לאחר מכירתם יעוקל אף הוא לטובת השניים, עוד מבקשים לעקל את זכויותיו של גאידמק בחברות פאנאגיה נדל"ן, בית"ר ירושלים, חברת הביטוח מגדל ובנקים רבים בישראל ובחו"ל.
לטענת צינארי וקיטאל התברר להם כי הביטחונות העומדים לרשותם לתשלום חובו הנטען של גאידמק כלפיהם, במידה ויזכו בתביעתם, נמוכים משמעותית מגובה סכום תביעתם, ואין בהם כדי להבטיח כי יוכלו לקבל את חובם הנטען, אם יזכו בתביעתם.

לטענת השניים, גאידמק החל בחיסול עסקיו ברוסיה בכך שהעמיד למכירה את חברת ההשקעות שלו ברוסיה עקב הפסדים מצטברים של 35 מיליון דולר, נפתח נגדו הליך פלילי בצרפת וחברת אוסיף דורשת ממנו להעביר לה ללא דיחוי 23 מיליון דולר. עוד נטען כי גאידמק ממשיך להיות נתון בקשיים כלכליים אדירים ואין כל אינדיקציה לכך שמצבו הכלכלי והאישי ישתפר בעתיק הנראה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully