וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איליק רוז'נסקי: דלק נדל"ן ממשיכה לפעול כרגיל ותעמוד בהתחייבויותיה בשנים הקרובות

מיכאל רוכוורגר

30.10.2008 / 16:34

כך מגיב המנכ"ל לאחר מהלך הנרקם של הוצאת דלק נדל"ן מתוך קבוצת דלק


"למהלך חלוקת מניות קבוצת כדיווידנד בעין על ידי קבוצת דלק, אין השפעה כל שהיא על עסקיה של דלק נדל"ן. החברה תמשיך להשתייך לקבוצת יצחק תשובה שהינה קבוצה חזקה בכל קנה מידה". כך מגיב לראשונה בשיחה עם TheMarker איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, להחלטת דירקטוריון של קבוצת דלק לבצע חלוקת מניות דלק נדל"ן לבעלי מניות קבוצת דלק כ"דיווידנד בעין".

איך המהלך ישפיע על דלק נדל"ן מבחינה אופרטיבית?

"דלק נדל"ן ממשיכה לפעול כרגיל כחברה מובילה בתחום הנדל"ן בארץ ובארצות בהן היא פעילה, לבחון הזדמנויות עסקיות שונות במדינות פעילותה, ועובדת על פי תכנית אסטרטגית, שבמסגרתה מוכח כי אין לחברה בעיה כלשהי לעמוד בהתחייבויות כפי שהיה בעבר והיא תעמוד בהתחייבויותיה השונות במהלך השנים הקרובות, כולל תזרים המזומנים".

על סמך מה אתה מבסס את האופטימיות הזאת?

"לחברה ישנם למעלה מ- 400 נכסים איכותיים במערב אירופה, צפון אמריקה וישראל, שמרביתם נהנים משוכרים, המתאפיינים ברמת האיתנות הפיננסית הגבוהה ביותר, והמושכרים לטווחים ארוכים ובמקומות איכותיים".

"נכון להיום, אין פגיעה כלשהי בתזרימי המזומנים שמניבים נכסים אלה וההלוואות ארוכות טווח בריביות קבועות, התפוסה בנכסים מלאה ואין חובות מסופקים. דלק נדל"ן בוחנת באופן שוטף את מקורותיה השונים, לרבות תזרימי המזומנים מהנכסים, הדיווידנדים הצפויים מהחברות הבנות והזדמנויות למימוש נכסים בשווקים שבהם היא פעילה".

"בשוק נוצרה הרגשה שמהלך גיוס הכסף בהיקף של כמיליארד שקל לצורך פירעון ההלוואה למריל לינץ' לרכישת רודשף בוצעה כמבצע חילוץ אשר החברה האם קבוצת דלק נטלה בו חלק פעיל".

"דלק נדל"ן לא נזקקה מעולם להלוואות מקבוצת דלק, להיפך, חולק דיווידנד של למעלה מ-400 מיליון שקל בשנים האחרונות, כשהחברה החלה לפעול רק בשנת 2000. מלבד המאורע החריג שהתרחש בחודש שעבר, אז הודיע לנו בנק ההשקעות מריל לינץ' ברגע האחרון, כי אינו עומד ואין לו יכולת למחזר את ההלוואה בגין רודשף בהיקף של כמיליארד שקל. גם במקרה זה, הצליחה דלק נדל"ן, תוך יצירתיות ומעמדת חוזק לגייס בפרק זמן של פחות משבועיים את מלוא הסכום הנדרש למחזור ההלוואה, כאשר חלקה של קבוצת דלק בהקשר זה עמד על כ-280 מיליון שקל בלבד והיתרה ממקורות קבוצת דלק נדל"ן".

"לא רבות הן החברות במשק הישראלי, שמסוגלות בימים שכאלה לפרוע הלוואה בהיקפים שכאלה תוך פרקי זמן כה קצרים, ויכולתנו לעשות זאת מעידה על חוסנה של החברה ועל נגישותה למקורות מימון בעת הנדרשת. אם זה לא חוזק, אינני יודע מהו חוזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully