וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: המלצת 'קנייה' לגרנית - מחיר היעד 9.94 שקל למניה

TheMarker

30.10.2008 / 16:46

חברת גרנית היא הזרוע הציבורית של חברת קנית, בבעלות עזריאלי. עיקר אחזקותיה הן בתחום תזקיקי הנפט באמצעות הבעלות על סונול וסופרגז ואחזקה בטמבור בתחומי הצבע


בית ההשקעות פסגות מעדכנים הבוקר את מחיר היעד של חברת בהמלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 9.94 שקל. המחיר בו נסחרת גרנית כיום הוא 6.58 שקל למניה. חברת גרנית היא הזרוע הציבורית של חברת קנית, בבעלות עזריאלי. עיקר אחזקותיה הן בתחום תזקיקי הנפט באמצעות הבעלות על סונול וסופרגז ואחזקה ר בתחומי הצבע.

קבוצת קנית שרכשה את גרנית רואה בחברה פעילות חשובה ומרכזית אשר בבסיסה בניית פעילות לטוווח הרחוק ומקדישה תשומת לב לפעילותה מבחינת סיוע ומימון פרויקטים.

מסקירה שערך אנליסט פסגות, פלי שביב, עולה כי באחרונה החלה גרנית מספר פעילויות חדשות ביניהן יבוא משאיות לישראל, כניסה לשיווק אופנועים חשמליים ופעילות הפצת גז בסרביה. לדברי שביב "פעולות אלו מעידות על רצון החברה ותפיסתה היזמית לקראת פעילויות נוספות המשיקות במידה זו או אחרת לליבת פעילויות הקבוצה".

גרנית בחנה רכישת 50% מיפנאוטו יבואנית סובארו ורשת המוסכים שלה. לדברי שביב "המהלך הוא המשך דריסת הרגל בתחום הרכב ומענה לצורך במוסכים לתמיכה בייבוא המשאיות. השבוע פורסם על דחיית העיסקה עקב חילוקי דעות על המחיר שנובעות מההאטה בשוק הרכב בישראל. למרות כך אנו מעריכים כי ייתכן והעיסקה תושלם בעתיד לפי שווי נמוך יותר, עקב הסינרגיות לחברה".

פעילות תחנות התדלוק וחנויות הנוחות של סונול ממשיכה לצמוח ולהערכת כלכלני בית ההשקעות פסגות קיים עדיין פוטנציאל משמעותי בחנויות הנוחות כמנוע צמיחה דרך המשך החדרת החנויות למתחמי התדלוק ובנוסף העברת תחנות תדלוק להפעלה עצמית.

בסגמנט השיווק הישיר החברה ביצעה מהלכים שהתבטאו בעלויות גבוהות של הפרשות לחובות מסופקי, ושל שיפור בסיס הלקוחות שלה והקשחת תנאי אשראי וסחר. ייצוב בסיס הלקוחות צפוי לתרום לשיפור בתוצאות שילווה בקיטון ההפרשות לחובות מסופקים ואבודים. מהלך זה הוא בדומה לפעולות שנעשו על ידי דלק בפרט ושאר חברות הפצת הדלקים בכלל.

תוצאות גרנית בחציון הראשון של 2008 הראו שיפור ברווחיות התפעולית מרמה של כ-4% בממוצע בשנים 2005 עד 2007 לרמה של 4.4%, טוב יותר גם מהחציון המקביל אשתקד בו הוצגה רווחיות של 3.8%. לדברי שביב "הירידה המשמעותית הצפויה בהיקף החובות המסופקים, ניהול טוב יותר של מלאים והמשך התפתחות פעילויות קיימות ניתן לצפות לשיפור נוסף בתוצאות עוד לפני התפתחות פעילויות חדשות".

הרבעון השני של גרנית היה חלש יותר מהראשון, בשל עונתיות בתחומי השיווק הישיר ובשל עלייה בהיקפי מכירה שלא תורגמה לשורת הרווח התפעולי ולאור העובדה שהרווח מבוסס על מרווח שיווק קבוע שלא משתנה לפי מחירי הדלקים.

העובדה שטמבור היא חברה נסחרת אינה תורמת להערכת כלכלני פסגות לשווי החברה והעובדה שסונול היא החברה הלא סחירה היחידה מבין ארבע חברות הדלק הגדולות מקשה על הצפת ערך משמעותית מפעילות מרכזית זו. החברה שוקלת להנפיק את סונול לאחר המהלך של ייצוב פעילותה התפעולית, אם כי הדבר עשוי להיות קשה מאד בתנאי השוק השוררים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully