וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לשכת עוה"ד להנהלת בתי המשפט: עצרו את פריסת מערכת המחשוב החדשה

נורית רוט

30.10.2008 / 17:12

ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, פנה להנהלת בתיהמ"ש: תהליך יישום המערכת רווי קשיים



ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, פנה היום להנהלת בתי המשפט ולנשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, בבקשה להשהות בדחיפות את תהליך הטמעת מערכת נט המשפט - מערכת המחשוב החדשה של הנהלת בתי המשפט - ואת פריסתה הארצית, בשל בעיות ותקלות קשות במערכת. הטמעת המערכת החלה בינואר 2007 כ"פיילוט" בבית משפט השלום בהרצליה, והיא מוטמעת בהדרגה בבתי משפט ברחבי המדינה.



פנייתו של גיא-רון לנשיאה בייניש, למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, ולשר המשפטים דניאל פרידמן, נעשתה בעקבות מכתב שנשלח אליו על ידי עו"ד אלי שטרן, יו"ר בפועל של ועדת המחשוב הארצית בלשכת עורכי הדין, בו נכתב כי תהליך יישום מערכת נט המשפט ופרישתה הארצית רוויים קשיים, עד כדי כך שהוא מוגדר על ידי שטרן כ"על גבול הקטסטרופלי". לדבריו, המערכת במצבה כעת "לא רק שאינה משפרת, אלא אף מרעה", והסיכוי לכישלון ביישומה הוא גבוה מאוד. שטרן מציין כי בבתי המשפט שעברו לעבודה עם המערכת קיימת גם פגיעה ממשית ביכולתו של עורך הדין לייצג נאמנה את לקוחותיו ופגיעה ממשית בהליך השיפוטי עצמו.



יצויין כי ביולי האחרון פורסמו תוצאות סקר שערכה ועדת המחשוב בקרב עורכי דין, ממנו עלה כי שביעות הרצון של עורכי הדין מהמערכת היא נמוכה. למכתבו של שטרן אף צורפה חוות דעת של יועץ מקצועי של ועדת המחשוב, ד"ר ישי דרור, שקבע כי קיימות במערכת בעיות שורשיות - בראשן בעיית יציבות המערכת ותהליכי העבודה המסורבלים - שהופכות אותה לבלתי ראויה לשימוש ציבורי רחב.



לאור כל האמור, כותב גיא-רון כי יש לעצור את תהליך ההטמעה ולבחון כיצד יש להמשיך ולפרוס את המערכת בעתיד, וכן האם "צריך להתעקש על המשך פריסתה של המערכת הבעייתית והכושלת, בשלב זה, גם בבתי משפט נוספים, וזאת בטרם יתוקנו הליקויים העכשוויים". מדוברות בתי המשפט נמסר: "מכתבו של עו"ד גיא-רון התקבל רק עתה. אנו לומדים את תוכנו ונשיב ליו"ר לשכת עוה"ד ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully