וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הפיננסי מגיע לחדר המיטות: מומחים מזהירים מפני "מיתון מיני" עקב המשבר בשווקים

נמרוד הלפרן

30.10.2008 / 17:25

גידול במספר אנשי העסקים המבקשים להתגרש - כדי לנצל הירידות בשווקים ולזכות בהסכם חלוקת רכוש טוב



המשבר הפיננסי החמור ביותר זה 80 שנים בארה"ב משפיע לרעה לא רק על צמיחת הכלכלה האמריקאית, אלא גם על חיי המין והאהבה של אנשים רבים. כך מזהירים פרשנים ומומחים, דיווח אתר החדשות www.thetyee.ca. כך למשל, במאמר שכותרתו "מיתון מיני" פרי עטה של ד"ר רות וסטהיימר, ואשר פורסם בתחילת השבוע במגזין "פורבס", הזהירה הכותרת כי אנשים הסובלים ממתחים עקב הפסדים שספגו בהשקעות או אשר "חוששים מפני פיטורים צפויים, צריכים להקדיש תשומת לב לתוצר לוואי של הצונאמי הכלכלי הנוכחי: האופן שבו הוא פוגע בחיי האהבה של זוגות שנסחפו אל תוך המשבר. מתח, דיכאון ופחדים כולם גורמים נזק עצום לליבידו", כתבה וסטהיימר.



וסטהיימר סיפרה במאמר על זוג שבו הגבר חושש כי יפוטר, וכי הדבר פוגע בתחושת הגבריות שלו, ועקב כך בדחף המיני שלו. הוא לא רצה להטריד את אשתו בבעיותיו, ועל כן לא סיפר לה על כך. אשתו פירשה את שתיקתו והיעדר העניין מצדו כסימן לכך שהוא מנהל רומן מחוץ לנישואים. וסטהיימר העריכה כי צפויים מקרי רבים של חוסר הבנה מסוג זה במצב הנוכחי של הכלכלה, וכי במקרים רבים צפוי להוביל הדבר לגירושים, משום שללא חיי מין, מערכות יחסים אינן מצליחות לשרוד. "קריסת המערכת הפיננסית עלולה לגרום לכם להפסיד גם את רווחי מערכת היחסים שלכם", כתבה וסטהיימר.



במאמר אחר שכותרתו "האם השוק יהרוג את הנישואים שלך?", ואשר פורסם בסוף השבוע האחרון במגזין "טיים", נכתב: "מיתון וגירושין, כך נהוג לומר, מתאימים זה לזה כמו כפפה ליד, ויש שלושה הסברים אפשריים לכך: הראשון, שאותו נהוג לכנות תיאוריית עורכי הדין, קובע כי כסף מספק שכבת שומן אשר מבטיחה בידוד לשלד הנישואים; בהיעדר שכבת בידוד זו, אנשים רואים את מערכות היחסים שלהם בתור מה שהן, ומחליטים שהם רוצים להיפרד.



ההסבר השני, שזכה לכינוי תיאוריית יועץ הנישואים, קובע כי זוגות שלא היו מתואמים ביניהם ברמת ההוצאות וההכנסות, מתפרקים על רקע מריבות בלתי פוסקות על המשאבים המשותפים ההולכים ומתדלדלים. ההסבר שלישי - ההסבר הטיפולי - קובע כי דאגות פיננסיות גורמות למתח, מתח גורם לדיכאון, ודיכאון הוא מכת מוות לזוגיות".



המגזין "טיים" מציע גם תיאוריות נוספות, בהן הטענה של מספר עורכי דין כי בעקבות הנפילות בשוקי המניות, פנו אליהם משקיעים ובעלי עסקים אשר מבקשים לנצל את הירידה הזמנית בשווי נכסיהם כדי להתגרש, וכך להידרש להיפרד מסכום נמוך יותר במסגרת הגירושים.



מחקר שנערך באוניברסיטת קמברידג' בבריטניה ואשר בדק לאורך זמן את הרמות של סטרואידים שונים שמפיק הגוף הגברי באופן טבעי בקרב 17 סוחרים בריטים בשוקי ההון, מצא אצלם רמות גבוהות של טסטוסטרון (הורמון המין הזכרי) בתקופות של עליות בשווקים, ורמות גבוהות של קורטיזול - אשר מכונה לעיתים הורמון הלחץ - בתקופות של תנודתיות בשווקים.



"קורטיזול מסייע לגוף להתמודד עם מצבים מאיימים. אולם חשיפה מתמשכת אליו, כמו למשל במהלך תקופת מיתון כלכלי ממושך, גורמת לאנשים לפתח פחדים לא בסיס הגיוני, כאשר הם עומדים בפני מצב נייטרלי - למשל בקשה מצד בת הזוג לטאטא את החצר - הם מגיבים כאילו הם מאוימים. במילים אחרות, גברים מתנהגים מוזר כאשר הם מפסידים כסף".



"טיים" דיווח על מחקר נוסף של אגודת הפסיכולוגים האמריקאית (APA) אשר גילה כי קיים מתאם בין צילומי האמצע של נשים עירומות במגזין "פלייבוי" לבין תנאי השוק, וכי גברים מעדיפים צילומים של נשים מלאות יותר בתקופות של האטה כלכלית מאשר בתקופות של גאות כלכלית. עוד עלה מהמחקר כי נשים, הנתונות במתח, אוהבות יותר לאכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully