וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצות טיפים ורעיונות לחיסכון בתקופת משבר

TheMarker

30.10.2008 / 18:00

אם עדיין לא מרגישים את המיתון - זה לא אומר שלא כדאי להתחיל להתכונן ■ TheMarker אסף עבורכם טיפים ועצות שיסייעו לכם לחסוך ■ קניות בגדים, רהיטים, בילויים, חיסכון בהוצאות שוטפות, וגם פיננסים ונדל"ן



צרור טיפים מתוך סדרת הכתבות שיסייעו לכם לחסוך. כתבה ראשונה בסדרה תתפרסם ביום שישי ב-TheMarker.



טיפ מס' 5 - היערכות משפחתית



כל משפחה יכולה לחסוך 20%-25% בסעיף ההוצאה על מזון, שמהווה 20%-30% מההכנסה, מבלי לרעוב או להרגיש בחוסר. משפחה מוציאה על מזון כ-3,000 שקל בחודש והיא יכולה לחסוך עד 750 שקלים עם קצת מאמץ, הגדרה של גבולות וקנייה ברשתות מוזלות. הקפידו לא לקנות מלאי, לא ליפול למלכודת של מבצעים ולקנות על פי רשימה.



טיפ מס' 8 - קניות



אם אתם צרכנים קבועים של תוספי תזונה או תרופות ללא מרשם, תוכלו לקנות אותם ברשת בהפרשי מחיר משמעותיים באתרים כמו doctorteva.co.il, drugstore.co.il או eyecare.co.il. אל תשכחו לבדוק את המחיר גם בבית המרקחת של קופת החולים שלכם, ולקחת בחשבון את עלות דמי המשלוח.



טיפ מס' 17 - כרטיסי אשראי וכרטיסי מועדון



כרטיסי האשראי שהם גם כרטיסי מועדון, כמו פאוורקארד, קלאב 365, ו-you, משתלמים כמעט רק ל"מקצוענים": צרכנים מודעים, הבקיאים בניהול תקציב ומורגלים בעריכת השוואת מחירים. לרוב, צרכן מהשורה לא ימצא בכרטיסים אלה בשורה צרכנית אמיתית, ובמקרים מסוימים ייתכן שאף ייגרר בגינם להפסדים.



טיפ מס' 36 - מחשבים



אפשר לוותר על חבילת יישומי אופיס ולהשתמש באופן אופיס. הגרסה השלישית של אופן אופיס פותרת כמה בעיות תאימות, וכעת אף תומכת בפורמט docx של מיקרוסופט אופיס 2007. אם בחרתם להשתמש באופן אופיס, תוכלו להשתמש בתוכנות ה-Thunder Bird וה-Bird Sun כתחליף לאאוטלוק. אולם תמיד תוכלו לבחור בשירות אינטרנטי כמו ג'ימייל של גוגל או שירות הדואר של יאהו.



טיפ מס' 43 - משכנתא



הבנקים מקפידים יותר מבעבר על כך שגובה ההחזר החודשי לא יהיה יותר מ-35% מההכנסה. משפחה עם הכנסה של 10,000 שקל נטו יכולה להחזיר עד 3,500 שקל בחודש. תכננו את תקציב רכישת הדירה שלכם לפי כלל האצבע הזה.



טיפ מספר 50 - ביטוח דירה



בביטוח לטווח ארוך, ולכן במהלך התקופה ניתן לבצע התאמות שנובעות, למשל, מירידת ערך מכשירי החשמל בדירה, או מירידה בעלות הבנייה מחדש ("ערך כינון"). חשוב לזכור שביטוח משכנתא לא חייב להתבצע דרך הבנק, ולפעמים זול יותר לבצע אותו באמצעות חברת ביטוח. אם אתם בוחרים באפשרות זו, חשוב מאד לזכור להודיע זאת לבנק, כדי להימנע מכפל ביטוח.



טיפ מס' 60 - תיירות



אל תדברו בחו"ל בסלולרי. קחו אתכם מחשב נייד או שבו בקפה אינטרנט, ודברו באמצעות תוכנות חינם כמו סקייפ. אפשרות נוספת היא שימוש בכרטיסי חיוג מקומיים.



כתבה ראשונה בסדרה תתפרסם ביום שישי ב-TheMarker.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully