וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות בשווקים המתעוררים זינקו ב-23% תוך 3 ימים: בורסת רוסיה רשמה זינוק יומי של 20%

נמרוד הלפרן

30.10.2008 / 18:30

המטבעות של אוקראינה ודרום קוריאה קופצות ב-10% מול הדולר; בורסת דרום קוריאה נסקה היום ב-12%



בורסות המניות בשווקים מתעוררים השלימו זינוק של יותר מ-20% - ההגדרה המקובלת לשוק פרי - בתוך שלושה ימים, לאחר שממשלת ארה"ב הסכימה להעמיד הלוואות בהיקף של עד 90 מיליארד דולר לממשלות ברזיל, מקסיקו ודרום קוריאה, וקרן המטבע הבינ"ל (IMF) אישרה הלוואות חירום בסך יותר מ-30 מיליארד דולר לאוקראינה והונגריה. העליות בבורסות השווקים המתעוררים נרשמות גם על רקע התאוששות מחירי הסחורות, אשר משמעותיים לצמיחה הכלכלית של כלכלות מתפתחות רבות.



מדד שוקי המניות בשווקים מתעוררים של MSCI קפץ היום ביותר מ-9%, והשלים בכך זינוק של 23% בתוך שלושה ימים. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-55% מרמתו בתחילת השנה. ההגדרה המקובלת לשוק דובי היא נפילה של 20% משיא שנתי, ואילו ההגדרה של שוק פרי היא עלייה של 20% משפל שנתי.



מדד Micex של בורסת רוסיה נסק היום בכמעט 20% ומדד RTS הרוסי קפץ בכמעט 18%; בורסת דרום קוריאה נסקה היום ב-12% - הזינוק היומי החד מעולם; בורסת צ'כיה זינקה ביותר מ-9%; בורסות טורקיה קפצה ביותר מ-7%; בורסת ברזיל עולה ביותר מ-6%.



מטבעות של שווקים מתעוררים רשמו אף הן התאוששות היום. המטבע של אוקראינה, הגריבנה, נוסק ביותר מ-11% מול הדולר - הזינוק היומי החד ביותר מאז השקת המטבע בשנת 1996; הוון הדרום קוריאני קופץ ב-9% מול הדולר; הזלוטי הפולני והרופיה האינדונזית מוסיפים כ-4% מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully