וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מפטרת 3,000 עובדים; תצמצם פעילותה הגלובלית ובתחום הטלפונים הסלולרים

נמרוד הלפרן

30.10.2008 / 21:51

דוחה את הספין אוף של חטיבת הטלפונים הסלולרים לאחרי 2009; המנכ"ל: "אין תרופות פלא"


, יצרנית הטלפונים הסלולרים השלישית בגודלה בעולם, תפטר 3,000 עובדים, או 4.5% מכוח העבודה שלה, מרביתם בחטיבת הטלפונים הסלולרים של החברה, ותמקד את פעילותה בשווקים החזקים ביותר שלה דוגמת צפון אמריקה. כך אמר היום המנכ"ל במשותף של מוטורולה, סנג'אי ג'א, בשיחות ועידה עם אנליסטים. הקיצוצים צפויים להביא לחיסכון של 800 מיליון דולר בהוצאות מוטורולה בשנה הבאה.

"המציאות היא, שאין כאן שום פתרונות פלא", אמר ג'א, העומד גם בראש חטיבת מכשירי הסלולר של מוטורולה. עוד העריך כי צפויה היחלשות נוספת בעסקי הטלפונים הסלולרים של החברה בשנת 2009, וכי עקב כך תיאלץ מוטורולה לדחות את הספין אוף המתוכנן של החטיבה.

ג'א העריך כי צפויה ירידה במכירות מכשירי הסלולר של מוטורולה ברבעון הרביעי של השנה, וכי הפסדי החברה יתרחבו בגין מבחר דגמים מוגבל הן ברמות מחירים זולות והן בדגמים יקרים. ג'א הזהיר כי הירידה צפויה להימשך גם במחצית הראשונה של שנת 2009.

מוטורולה מסרה עוד על דחיית תוכניתה להפוך את חטיבת הטלפונים הסלולרים המפסידה שלה לחברה נפרדת. הספין אוף של החטיבה, אשר תוכנן במקור לרבעון השלישי של השנה הבאה, יידחה לאחרי שנת 2009 בשל התנאים המקרו כלכליים, המשבר בשווקים הפיננסים ושינויים המתבצעים בחטיבה, מסרה מוטורולה.

מוקדם יותר היום דיווחה מוטורולה על הפסד נקי רבעוני של 397 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, לעומת רווח של 60 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הפסדיה של מוטורולה הלכו והתרחבו מאז תחילת שנת 2007 לאחר שאיבדה נתח שוק לטובת מתחרותיה הגדולות בשוק מכשירי הסלולר, נוקיה הפינית וסמסונג הדרום קוריאנית. בה בעת, לא הצליחה החברה לפתח דגם פופולרי חדש את יפצה את הירידה במכירות סדרת מכשירי Razr המצליחה.

הנתח של מוטורולה בשוק הטלפונים הסלולרים העולמי נפל ברבעון השני של השנה ל-10% לעומת 14.5% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. נוקיה, מובילת השוק, החזיקה בנתח של 39.5% מהשוק, ואחריה סמסונג עם נתח שוק של 15.2%.

מניית מוטורולה, אשר צנחה ביותר ב-70% בשנה החולפת, יורדת ב-6% בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully