וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל מתכוננות לפדיונות: מוכרות אג"ח מדינה ארוכות טווח וקונות אג"ח לטווח קצר

אתי אפללו

30.10.2008 / 22:05

קופות אחרות שבהן כבר נרשם לחץ של פדיונות החלו למכור אגרות חוב של המדינה על מנת לעמוד בקצב המשיכות



קופות הגמל החלו להרגיש בימים האחרונים התגברות של פניות הלקוחות לפדיונות בקופות הגמל עם היוודע תוצאות ספטמבר והצפי לתוצאות חודש אוקטובר. הקופות החלו להתכונן לגל פדיונות ולהנזיל את נכסי הקופות, על ידי קיצור המח"מים של אגרות חוב של המדינה שאותן הן מחזיקות. ההערכות בשוק הן שחלק מהקופות מכרו אגרות חוב ממשלתיות במח"מ בינוני ארוך - ורכשו במקומו אג"ח מדינה במח"מ קצר, אותו רואות הקופות כשווה ערך למזומן.



קופות אחרות שבהן כבר נרשם לחץ של פדיונות החלו למכור אגרות חוב של המדינה על מנת לעמוד בקצב המשיכות מהקופות. גופים, שלאורך השנה העלו את המרכיב הלא סחיר או את ההשקעות באפיק הקונצרני הסחיר בדירוגים נמוכים (סחורה שכיום גם ממנה קשה להיפטר - למרות שהיא סחירה), וסובלים בימים אלו מפדיונות גבוהים, מוכרים את אג"ח המדינה על מנת לעמוד בקצב המשיכות. יש לציין שכיום מרבית הקופות בשוק שומרות על נזילות במידה כזאת שקיצור המח"מים באגרות חוב של המדינה מספיק להן בשלב זה לגל הפדיונות, וכרגע רק מספר גופים בודדים מוכרים את האג"ח על מנת לעמוד בבקשות המשיכות.



יצויין, שגל של פדיונות שיוביל למכירה של אג"ח מדינה, עלול להעלות למדינה את עלויות גיוס הכסף, דבר שיכול להיות בעייתי דווקא בשנת בחירות ולאור הירידה מהכנסות ממסים. איתות לכך קיבלנו כבר ביום ג' בשבוע האחרון, לאחר שהגופים המוסדיים מיעטו להשתתף בהנפקת אג"ח שבצעה המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully