וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקונומיסט" הכריז על תמיכתו בבחירת ברק אובמה לנשיא ארה"ב

אקונומיסט

30.10.2008 / 22:28

"הבחירה באובמה היא סיכון שצריך לקחת", נאמר במאמר מערכת של במהדורה המודפסת של המגזין שיצאה היום


למגזין "אקונומיסט" אין זכות הצבעה, אולם אם היתה לו, הוא היה מצביע עבור אובמה, ובלב שלם. TheMarker מגיש את עיקרי מאמר המערכת, שיצא היום במהדורה המודפסת של המגזין:

מועמד המפלגה הדמוקרטית הראה בבירור שהוא מציע סיכוי גדול יותר לשיקום הביטחון העצמי של אמריקה. עם זאת, אנו מודים כי מדובר בהימור. לאור חוסר ניסיונו של אובמה, חוסר הבהירות לגבי כמה מעמדותיו והאפשרות לקונגרס דמוקרטי קולני, הצבעה עבורו טומנת בחובה סיכון. עם זאת, זהו סיכון שאמריקה צריכה לקחת, לאור הדרך הקשה שעומדת בפניה.

איכויות הכוכב של אובמה עשויות להתברר כשימושיות עבורו בתור נשיא. אולם לא יהיה די בהן לבדן כדי לבצע את המלאכה. כריזמה לא תביא לתיקון תוכנית ביטוח הבריאות או להשגת הסכם עם איראן. האם הוא יצליח למשול היטב? שתי נקודות ספק עולות בהקשר זה: מחסור בניסיון ניהולי והחשד כי דעותיו שמאליות מדי.

אובמה, כאמור, הוא הימור. אך הדבר נכון גם לגבי מועמד המפלגה הרפובליקאית, ג'ון מקיין, שלא לדבר על האפשרות לכך שסגניתו פיילין תהפוך לנשיאה. מה גם שלא יתכן שמערכת בחירות נוספת תתבסס רק על פחד. במונחים של יצירת עתיד טוב יותר עבור אמריקה והעולם, אובמה הצליח לצייר תמונה מפתה ומפורטת יותר. הקמפיין שלו היה עדיף את פני זה של המתחרה במונחי סגנון, אינטלגנציה ומשמעת עצמית. כעת נותר לראות האם הוא מסוגל לממש את הפוטנציאל העצום שטמון בו. אבל לאובמה מגיע להיות נשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully