וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם אהוד צדק

מוטי בסוק

31.10.2008 / 7:05

החינוך בראש



>> החלטת ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול בצהריים, להיענות לדרישת ועד ראשי האוניברסיטאות, היתה נכונה על פי כל קריטריון. היא תאפשר פתיחה חלקה של שנת הלימודים באוניברסיטאות בעוד יומיים. לאחר השביתה הגדולה של השנה שעברה קשה היה לקבל פגיעה נוספת באקדמיה ובסטודנטים, גם אם ראשי האוצר צודקים בטענותיהם - והם לא.

הפער בין החלטת ראש הממשלה לבין הכספים שהאוצר הסכים להעביר לאוניברסיטאות עומד על 145 מיליון שקל בלבד: האוניברסיטאות קיבלו 515 מיליון שקל, האוצר היה מוכן לתת 370 מיליון שקל. כסף קטן בהשוואה לסכומים שנזרקו בשבוע שעבר (עד 5 מיליארד שקל) במו"מ הקואליציוני בין ציפי לבני מצד אחד, לאהוד ברק, אלי ישי, רפי איתן ומר"צ מצד שני. לא שמענו את ראשי האוצר עולים על בריקדות נגד עלות הפוליטיקה.



כולם מדברים על חשיבות מערכת החינוך למדינת ישראל, כולל שר האוצר וכל בכירי המשרד. מדברים, עד שמגיעים לנושא הכספים. לכן הרפורמה במערכת החינוך היסודי צולעת, לכן אין רפורמה בחינוך בעל-יסודי, ולכן בוגרי צבא בעלי פוטנציאל למצוינות מעדיפים ללמוד בחו"ל.



נכון, יש צדק מסוים בדרישת ראשי האוצר לשקיפות בהוצאות הכספיות של האוניברסיטאות, בעיקר כשמדברים בכספי מדינה, אבל הדיון בנושא טעון וכבד כל כך, לא יכול להתקיים שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים תחת איום של השבתת המערכת.



אין ספק כי מאחורי החלטת רה"מ עמדו גם שיקולים פוליטיים, למרות שהוא ולשכתו יכחישו בוודאי טענה זו. ראש הממשלה לא יכול להרשות לעצמו ולמפלגתו, גם אם הוא פורש מהמערכות הפוליטיות, שביתה כללית במערכת ההשכלה הגבוהה בתקופה של מערכת בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully