וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה במנהרות הכרמל: החברה הסינית תפוצה ב-40 מיליון שקל

אבי בר-אלי

31.10.2008 / 7:09

זאת לאחר שהחברה הפסיקה את העבודה באתר לשלושה שבועות בשל מחלוקת כספית עם הזכייניות



>> זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה, קבוצת כרמלטון, הסכימה לשלם סכום של עד 40 מיליון שקל לחברת התשתיות הסינית CCECC תמורת חידוש העבודות בפרויקט - כך נודע ל-TheMarker. זאת לאחר שהחברה הפסיקה את העבודה באתר לשלושה שבועות בשל מחלוקת כספית עם הזכיינית שבבעלות קבוצת שיכון ובינוי (50%) ואשטרום (50%).



פרטי הסכם הפשרה שנשמרו בהסכמת הצדדים תחת מעטה חשאיות, כוללים סיכום לפיו הסינים ייזכו למרבית הגידול בהכנסות הפרויקט אם יקדימו את לוחות הזמנים להשלמתו, בסכום מקסימלי של עד 30 מיליון שקל. בנוסף, תפוצה CCECC בסכום של 10 מיליון שקל בגין התייקרות הוצאותיה בפרויקט, זאת בעקבות ייקור חומרי הגלם ונשיאתה בעלויות נלוות בלתי צפויות לכאורה, דוגמת העסקת מפקחי בטיחות מקומיים.



באוקטובר 2006 חתמה כרמלטון עם CCECC על חוזה לביצוע עבודות כריית המינהרות בהיקף כולל של כ-400 מיליון שקל. ואולם העלייה הניכרת במחירי חומרי הגלם ושחיקת הדולר, הביאו לפגיעה ברווחיות העבודות. גורמים המקורבים לפרויקט ציינו כי CCECC לא גידרה עצמה כנראה מסיכוני תנודתיות בשערי מטבע, ונאלצה לספוג הפסדים כתוצאה מהיחלשות הדולר וכן ממנגנוני תמרוץ שונים להם התחייבה בפני העובדים, ושהביאו לעלייה ניכרת בהוצאות השכר בפרויקט.



לפני כחודש הפסיקו 500 הפועלים הסינים באתר הפרויקט את כריית המנהרות. תחילה האטו הפועלים את עבודתם תוך שהם מסרבים לעבוד במשמרות לילה, ולאחר מכן החלו מגיעים לאתרי העבודות, אך לא עוסקים כלל בכרייה. זאת על רקע דרישת החברה הסינית לפתיחת חוזה ההתקשרות עם הזכיינית כרמלטון לביצוע העבודות בפרויקט, בטענה להתייקרות בלתי צפויה של עלויות ההקמה. לפי הערכות, דרשה CCECC להגדיל את היקף ההתקשרות עמה בעשרות מיליוני שקלים - ולשם כך הגיע לישראל סגן נשיא החברה, יואן לי, לסבב פגישות עם ראשי כרמלטון. עם חתימת הסכם הפשרה, לפני כשבוע, חודשו העבודות בפרויקט.



פרויקט מנהרות הכרמל החל לפני כשנה וחצי בהיקף השקעה משוער של 1.2 מיליארד שקל. הפרויקט יחל בקצה הצפוני של כביש החוף (כביש מס' 2) ויסתיים בצומת הצ'ק פוסט, ויקיף סלילת כבישים באורך 6.5 קילומטרים, מהם 4.7 קילומטרים בתוך שתי מנהרות דו-כיווניות. מדובר בפרויקט B.O.T, במסגרתו תתפעל כרמלטון את המנהרות 32 שנה, כשהנסיעה בהן תעלה כעשרה שקלים (לכל כיוון).



הקמת הפרויקט אמורה להסתיים באפריל 2011 - ואולם בקרב חברות הזכיינית שררה ההנחה כי יוכלו להפעילו כבר בסוף 2010. הפועלים הסינים החלו עבודתם במתחם בינואר 2007, ועד כה סיימו 65% מעבודות הכרייה, בהתאם ללוח הזמנים הקבוע לפרויקט.



מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: "איננו עוסקים באמצעי התקשורת בפרטים מסחריים הנוגעים לספקי עבודה או נותני שירותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully