וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר לא יוכלו להעלות תעריפים בתקופת ההתחייבות ויחויבו לקבוע תעריף אחיד לכל התקופה

אמיתי זיו

31.10.2008 / 7:26

קיים חשש כי בעקבות ההחלטה החברות יגלגלו על הצרכן העלאות מחירים מראש



>> משרד התקשורת הודיע אתמול כי ב-31 בדצמבר תיכנס לתוקפה הנחיה לפיה חברות הסלולר לא יוכלו להעלות תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות ויחויבו לקבוע תעריף אחיד מראש לצרכנים בעת ההתקשרות.



ואולם, מלבד היתרון ההוגנות שהרפורמה תכניס לאופי ההסכם בין הצרכנים לחברות, קיים חשש שהחברות יגלגלו על הצרכן העלאות מחירים מראש.



עד עתה, הלקוח היה נכנס לתוכנית התחייבות כאשר החברה יכלה ואף העלתה את התעריפים ללא שהצרכן יכול לעשות דבר בנידון, והעלאת התעריף מצד החברה לא היוותה עילה לצרכן לצאת מהחוזה. בהודעה לתקשורת הבהיר המשרד: "למרות האמור לעיל, במהלך תקופת ההתקשרות, המפעיל יהיה רשאי לספק את שירותיו למנוי בתעריפים זולים מאלה שנקבעו מראש בהסכם ההתקשרות".



שר התקשורת אריאל אטיאס אמר: " במצב שהיה עד כה, הצרכן היה מצוי בנחיתות במערכת היחסים שלו עם המפעיל. מתן כלים אלה בידי הצרכן עשוי לתרום להרחבת התחרות בין המפעילים השונים. מבחינתי, המפעיל רשאי לקבוע כל תעריף סביר שיחפוץ, אך כל שנדרש הוא כי אותם תעריפים ייקבעו טרם ההתקשרות, באופן שקוף וברור".



מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, הוסיף: "תעריף אחיד בתקופת ההתחייבות יסייע ליכולת ההשוואה של המנוי בין תוכניות המוצעות על ידי המפעילים, מכיוון שהמנוי בוחר את התוכנית העדיפה לו למשך כל תקופת ההתחייבות פעם אחת בטרם ההתקשרות ואינו נדרש להשקיע מאמץ נוסף בנקודות זמן שונות במהלך תקופת ההתחייבות. המנוי גם יודע מה התעריף שישולם על ידו במהלך כל תקופת ההתחייבות".



חברות הסלולר נערכו להחלטה, ופרטנר וסלקום הודיעו באחרונה על העלאת תעריפים של 6%-7%. יוצאת דופן היא פלאפון, שאינה מתכוונת להעלות תעריפים עד לסוף השנה.



בכירים בענף סבורים שמשרד התקשורת יצר רפורמה שעלולה לא להיטיב עם הצרכן, אלא להיפך. ההערכות הן כי קביעת מחיר אחיד לתקופה של 18 חודשים תפחית את גמישות החברות להגיב לשינויים כלכליים במהלך תקופה זו, ותגרור העלאת תעריפים אפריורית לצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully