וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה יומית: הבלימה נמשכת

31.10.2008 / 7:48

הדולר ממשיך להיחלש, כלכלת ארה"ב מתכווצת וחבית הנפט יורדת ל-67 ד'. רק השקל מתחזק

USD

המטבע האמריקני לא המשיך בדהירתו העקבית מול מרבית המטבעות העיקריים זה היום השני ברציפות יום לאחר הורדת הריבית ב 0.5% ע"י הבנק המרכזי. עליות השערים החדות שנרשמו אמש בשווקי אסיה תרמו לחולשתו של המטבע האמריקני בתחילת יום המסחר אולם בהמשך היום שווקי אירופה רשמו עליות שערים מתונות כמו גם המדדים העיקריים בניו יורק והדולר השיב לעצמו חלק מהפסדיו של היומיים האחרונים.

נתוני התמ"ג הרבעוניים אשר פורסמו אמש הצביעו על התכווצותה של כלכלת ארה"ב בשיעור החד ביותר מאז שנת 2001 אולם הנתון שפורסם יצא פחות גרוע מהצפי המוקדם ותרם דווקא לקנייתו של השטר הירוק. נתון התעסוקה שפורסם בארה"ב הצביע על מספרים גבוהים יותר מהערכות המוקדמות אולם לא במידה ניכרת. היום אמורים להתפרסם נתוני הצריכה הפרטית החודשית, מדד מנהלי הרכש של שיקאגו ויו"ר הפד, ברננקי, אמור לשאת דברים.

מחיר חבית נפט נסחרה בתחילת יום המסחר ביותר מ-70 דולר לחבית על רקע חולשתו של השטר הירוק בתחילת יום המסחר. אולם בהמשך היום צנחו מחירי החביות לרמה של 67 דולר לחבית.

EUR

האירו נחלש אמש בכ- 0.20% מול השטר הירוק. נתוני תעסוקה בגרמניה יצאו טובים מהצפי ושמרו את האיירו סביב רמות של 1.3200 מול המטבע האמריקני. מדד המחירים ליצרן שפורסם בצרפת אשר יצא נמוך מהצפי העיד כי התמתנו הלחצים האינפלציוניים באזור כלכלת גוש האירו ולמעשה מגבירים את הערכות כי הריבית על האירו תופחת ב 6 לנובמבר. הערכות מדברות על הפחתת הריבית ב 0.5%. היום צפויים להתפרסם נתוני מכירות קמעונאיות בגרמניה ונתון ראשוני שנתי של מדד המחירים לצרכן.

GBP

הפאונד האנגלי סיים אמש יום המסחר סביב אותן רמות פתיחה מול המטבע האמריקני. נתוני מחירי הבתים שפורמו אמש בבריטניה הראו על תמונה עגומה של ירידת מחירים אולם פחות גרועה מהמצופה, דבר שתרם רוח גבית בתחילת יות המבחר למטבע האנגלי. בהמשך התחזקותו של המטבע האמריקני לא פסחה גם על הפאונד שאיבד מערכו כ-350 נקודות ושב להיסחר סביב רמת הפתיחה. היום אמורים להתפרסם בבריטניה נתון מדד אמון הצרכנים.

JPY

היאן היפני נחלש אמש מול המטבע האמריקני. עליות השערים החדות בשווקי אסיה הגבירו את מפלס האופטימיות בקרב הסוחרים אשר העדיפו אלטרנטיבות השקעה מניבות יותר מאשר היאן היפני בעל הריבית הנמוכה אשר נחשב להגנתי. ביום נטול נתונים כלכליים משמעותיים על היאן עיני הסוחרים נשואות לעבר הכרזת הריבית על המטבע המקומי שאמורה להתפרסם היום. הצפי מדבר על הותרת הריבית על כנה אולם בתחילת השבוע נרמזו ע"י גורמים שונים בבנק המרכזי במדינה כי אין מן הנמנע שהריבית המקומית תופחת לראשונה מזה 7 שנים ע"מ לעזור ליצואני המדינה. עוד היום אמורים להתפרסם ביפאן מדד המחירים לצרכן בחישוב שנתי והוצאות צרכנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ILS

בגזרה המקומית התחזק השקל מול השטר הירוק. התרחבות פערי הריביות בין המטבע האמריקני לשקל המקומי שנגרמה בעקבות הורדת הריבית החדה יותר על הדולר עשתה את שלה והחלישה את המטבע האמריקני אל מול הישראלי. לקראת סוף יום המסחר הדולר האמריקני התחזק מול מרבית המטבעות העיקריים וגם החזיר במעט את הפסדיו מול השקל ונסחר ברמות של 3.7600. השער היציג ננעל אמש בשער של 3.7130.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully