וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בבנקים לא יודעים מה יקרה בשוק הון: "ההתנהגות בשוק המקומי תושפע מהנעשה בחו"ל"

טל לוי

31.10.2008 / 8:49

"ההשקעה באפיק המנייתי כרוכה בסיכון גבוה בנקודת הזמן הנוכחית; מוקדם לקבוע כי מדובר בשינוי מגמה"



"ההשקעה באפיק המנייתי כרוכה בסיכון גבוה בנקודת הזמן הנוכחית. אומנם בשבוע האחרון ראינו ימים של עליות חדות ביותר בעולם (בעיקר ביום שלישי בוול סטריט), אולם, מוקדם לקבוע כי מדובר בשינוי מגמה. יש לזכור כי עונת הדו"חות לרבעון השלישי צפויה להיות מעורבת, ולשקף פגיעה נוספת של המשבר הכלכלי בחלק ניכר מהחברות" כך מעריכים הבוקר בבנק הפועלים.



על אף התחזית הלא אופטימית, מזכירים בהפועלים כי המשק המקומי נחשב לדפנסיווי בהשוואה לקבוצת השווקים המתעוררים. הורדת הריבית עשויה לשפר במעט את האווירה הכלכלית, והמהלכים שנוקטות הממשלות בעולם צפויים לסייע לבלימת המגמה השלילית ולייצב בהדרגה את השווקים השונים.



מי נסחר במחירים נמוכים?



בבנק לאומי מספקים הערכה ריקה למדי לפיה, "חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי". בבנק לאומי לא מציינים באילו חברות מדובר. גם חלקה השני של ההמלצה אינו כולל כיוון פרקטי, ובלאומי מסתפקים באמירה לפיה "התנהגות השוק המקומי בטווח הקצר תושפע מנתוני מאקרו ומיקרו, שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם וכן מעוצמת הפחד בשווקים".



גם בבנק הפועלים מעריכים כי ירידות השערים החדות הביאו לכך שישנן בבורסה חברות שנסחרות במחירים הנמוכים משמעותית משוויין הכלכלי, אם כי גם הם אינם מספקים את שמות המניות הללו למרות שמציינים שמדובר במניות מתחום התקשורת והאנרגיה. על אף האמירה הזו, בבנק הפועלים מדגישים כי כל זמן שלא יחול מפנה בר קיימא במשק האמריקאי שישנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בחודשים האחרונים - ישפיע הדבר על כלל השווקים, כולל על השוק המקומי. "לכן", מזהירים בבנק הפועלים, "על אף שישנן כיום מניות הנסחרות במחירים נוחים, ההשקעה בהן בנקודת הזמן הנוכחית מתאימה רק ללקוחות בעלי אורך נשימה המוכנים לסבול את התנודתיות הגבוהה בשוק המניות".



בשבוע הבא צפויה להפתח עונת הדו"חות הכספיים, שבימים כתיקונם משפיעה רבות על שוק ההון. בבנק הפועלים מעריכים כי התמונה הכוללת שתעלה מהדו"חות צפויה להיות מעורבת, כשבחלק מהענפים
יורגש כבר היטב המשבר שפוקד את שווקי העולם. עם זאת, בתוצאות ענפי הכימיה, הפרמצבטיקה, התקשורת, האנרגיה ויצרניות המזון המשבר לא יבוא עדיין לידי ביטוי. בענפי המסחר, השירותים וחברות האחזקה תירשם מגמה מעורבת, ואילו ענפי הנדל"ן והפיננסים צפויים להציג הרעה בתוצאות. למרות העניין שמרכזים הדו"חות, מעריכים בבנק הפועלים כי בתנאי השוק הנוכחיים, אנו מעריכים כי להתנהגות השווקים הגלובליים תהיה השפעה דומיננטית יותר על המסחר מאשר לתוצאות הכספיות של החברות.



שוק סולידי: מק"מ או אג"ח ממשלתי



בשוק הסולידי, מעריכים בלאומי, כי לנוכח החרפת משבר הנזילות בעולם ובשל ההאטה הצפויה בצמיחה המקומית העלולים לפגוע בפעילות הסקטור העסקי, יש לתת כיום עדיפות להשקעה באגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות. למרות הירידה החדה שנרשמה לאחרונה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון, ובשל הצפי למספר מדדים קרובים אפסיים, בלאומי מעריכים כי עדיין קיימת עדיפות מה לאפיק השקלי על פני זה הצמוד. אחזקה באגרות חוב קונצרניות אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר. בבנק הפועלים ממליצים על השקעה במק"מ פשוט, שתשואתו השבוע עומדת על 3.5% לשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully