וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בענף היהלומים: המחיר הרשמי של כל היהלומים הורד הבוקר ב-5% לאחר שבוע של מאבקים

אורה קורן

31.10.2008 / 10:08

בשבוע האחרון התנהל ויכוח סוער על הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי שפגע גם בביקוש ליהלומים



סערה חדשה בענף היהלומים: האנליסט מרטין רפפורט, המפרסם את מחירון היהלומים הרשמי העולמי לפיו מתבצעות עסקות בכל העולם, הוריד לפנות בוקר את מחירי כל היהלומים בעולם - גדולים, בינוניים וקטנים - ב-5%. כך מסרו הבוקר יהלומנים מובילים בענף ל-TheMarker. לדבריהם, לא זכור מהלך של הורדה גורפת של מחירים לכל סוגי האבנים באותו יום.



בשבוע האחרון התנהלו ויכוחים סוערים בענף היהלומים הישראלי והעולמי על הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי, שפגע גם בביקוש ליהלומים. מחיר היהלומים הגדולים כבר צנח בעשרות אחוזים לאחר שרפפורט העלה אותו בצורה דרמטית ב-25% לפני כארבעה חודשים, אולם מחירי יהלומים קטנים ובינוניים נותרו ללא שינוי.



יהלומנים בעלי נזילות ומלאי גדול של יהלומים התנגדו להורדת המחירים בעוד שיהלומנים אחרים דרשו להוריד מחירים כדי לעורר את הביקוש. אתמול נערכה ישיבת חירום בנושא, בה הסביר רפפורט, כי לא ייתכן מצב, בו שוק הסחורות, הבורסות והמטבעות יורד, ומחירי היהלומים לא מגיבים. רק לפני כשבועיים ניסה רפפורט לעודד רכישת יהלומים כשקבע בהודעה רשמית, כי היהלומים הם השקעה בטוחה בזמן משבר עולמי. אתמול הבהיר, כי הם השקעה טובה לטווח ארוך, אולם בטווח הקצר יש לבצע התאמות לתנאי השוק המשתנים, שמשנים את המודלים הכלכליים על פיהם תומחרו היהלומים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully