וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 גנזו הראיון עם יגאל עמיר

אופיר בר-זהר

31.10.2008 / 10:07

בשעות אלו מתקיימות שיחות בנושא אצל ראשי ערוץ 10



ערוץ 2 החליט שלא לשדר הערב את הראיון הטלפוני עם יגאל עמיר, אשר מרצה את עונשו בגין רצח ראש הממשלה יצחק רבין בנובמבר 1995. זאת, לאחר ששידור מספר דקות מראיונות אלה שערך עמיר עם ערוצים 2 ו-10, וללא אישור, הוביל לתלונות רבות מהקהל וכן מאנשי ציבור שגינו את העניין. בין המתנגדים היה מנכל זכיינית ערוץ 2 רשת, יוחנן צנגן, אשר פנה ליו"ר דירקטוריון חברת החדשות של הערוץ, יהודה לנקרי, והביע את התנגדותו לשידור הראיון.



מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר הבוקר כי "אחרי התלבטויות הוחלט כי הקטע ששודר אתמול במהדורה מעביר את המסר והוחלט לא לשדר היום את הראיון המלא". בקטע ששודר מספר עמיר על הסיבות לרצח רבין ובכך מפריך תיאוריות קונספירציה למיניהן בעניין, וכן מספר כי שמעון פרס עבר לידו לפני שרצח את רבין, וכי הוא העדיף לחכות להגעתו של רבין כי הוא היה זה שיכל לקבל ההחלטות בתחום המדיני בטחוני.



בחברת החדשות של ערוץ 10, אשר שידרה אף היא אתמול חלק מהראיון המלא שצפוי להיות משודר היום, מתקיימות בשעות אלה שיחות בין המנהלים. נכון לרגע זה עדיין לא התקבלה החלטה לבטל את שידור הראיון והוא עתיד להיות משודר במלואו בחדשות הערב. בכתבה ששודרה אתמול ניתן היה לשמוע את עמיר מדבר על כך שיכל לרצוח את רבין בהזדמנות קודמת כאשר הוזמנו לאותה החתונה, וכי כבר אז חשב כי אולי יצטער כי לא עשה כן. בנוסף דיבר על האישים שהשפיעו עליו וציין את שרון, רפול וגנדי.



מחדשות 10 נמסר: "ההתלבטות אם לשדר את הדברים היתה אמיתית וקשה. ההחלטה לשדר נבעה בראש ובראשונה מן העובדה כי מדובר בנושא בעל עניין רב לציבור. חדשות 10 היא גוף עיתונאי והשיקולים שעלינו להפעיל הם שיקולים עיתונאיים ענייניים, לכן הנחנו בצד את תחושת הקבס שמעורר הרוצח בכל בר דעת ואנו מאמינים שיש להתמודד עם הדברים שהוא משמיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully