וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקים עם היועץ המשפטי, ניגודי עניינים של בכירים וסאונה בתחנת כיבוי האש

רנית נחום-הלוי

31.10.2008 / 10:05

פרשיות הקדנציה



אוגוסט 2008: בין הדין לעבודה בירושלים קבע כי העירייה תוכל להוציא מכרז למינוי של יועץ משפטי לעירייה וקבע כי היועץ המכהן, יוסי חבליו, לא נבחר במכרז. "ראש העירייה והיועץ המשפטי לא מוצאים שפה משותפת", קבעה השופטת. ואכן, מאז שנבחר אורי לופוליאנסקי לתפקיד ראש העיר ב-2003, התחדדו המאבקים בינו לבין חבליו.

מה לא היה שם? השמצות, חרפות וגידופים במועצת העיר, וניסיון להדיח את חבליו מתפקידו. עיקר המחלוקת נסובה סביב חוות הדעת שפירסם היועץ המשפטי לעירייה בעניין מינויים בעירייה והתנהלות של ועדות התכנון. בתי המשפט נדרשו לא אחת לתת פתרון למחלוקות בין הצדדים.



יוני 2008: המשטרה פתחה בחקירה נגד מפקד שירותי הכבאות בירושלים, משה סוויסה, בחשד כי שיחד כבאי אחר כדי שיסיר את מועמדתו לתפקיד מפקד שירותי הכבאות בעיר. בשנים האחרונות עלו טענות רבות נגד סוויסה. בין היתר נטען שמינויו לא היה תקין ונעשה ללא מכרז, שהוא מקיים מסיבות פרטיות בתחנת כיבוי האש ושניסה להקים בתחנת הכיבוי בית כנסת, חדר כושר וסאונהה - ללא היתר.



פברואר 2008: נחשף כי שניים מסגני ראש העיר, שמואל שקדי ואלי שמחיוף, מועסקים כדירקטורים בחברות השייכות לקבוצת הנדל"ן אפריקה ישראל, המבצעת בעיר פרויקטים בהיקף של יותר מחצי מיליארד דולר. השניים חברים בוועדות רבות בעירייה ומכהנים כממלאי מקום בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בנוסף, מכהן שמחיוף בדירקטוריונים של החברות העירוניות מוריה ועדן, העוסקות בפיתוח מרכז העיר. לפני כשלושה חודשים הורה משרד המשפטים לשקדי ולשמחיוף להתפטר מתפקידיהם בתחום הבנייה בעירייה, עקב חשש כבד לניגוד עניינים, אך השניים ממשיכים לכהן בתפקידיהם עד היום.



יולי 2005: מצעדי הגאווה בירושלים מלווים תמיד בוויכוחים קשים. ב-2005 התפרץ אדם חרדי לעבר הצועדים במצעד בעיר, ודקר שלושה מהמשתתפים. ב-2006 לווה המצעד בהפגנות אלימות. מאז מתקיימים מצעדי הגאווה בעיר תחת אבטחה משטרתית חסרת תקדים, ומגעים מוקדמים מתנהלים עם נציגי רבנים חרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully