וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים: "העיר נהנית מפריחה כלכלית ומשגשוג תיירותי"

TheMarker

31.10.2008 / 10:05

תגובת העירייה



>> ראש העיר אורי לופוליאנסקי בחר שלא להגיב לבדיקה. מהעירייה נמברו בשמו הדברים הבאים.

"בעקבות פריחתה הכלכלית של ירושלים והשגשוג התיירותי, זוכה העיר לביקוש רב בקרב התושבים בישראל ובעולם. כתוצאה מביקוש זה חלה עליית מחירים בתחום הדיור בעיר, המקשה על הצעירים למצוא דירה.



"העירייה מעודדת צעירים להשתקע בעיר, ומסבסדת זה שלוש שנים את מגורי הסטודנטים במרכז ירושלים, כחלק מ'חבילת לופוליאנסקי'. הקמתו של צוות מקצועי, שיערוך תוכנית מפורטת לדיור בהישג יד לצעירים בירושלים, אושרה על ידי העירייה. בנוסף, ראש העיר יזם מענק לזוגות צעירים שרכשו דירה בעיר".



על מאזן ההגירה השלילי בעיר אמרו בעירייה, כי מאז 2000 חלה ירידה במאזן ההגירה - מ-8,200 ב-2006 ל-6,500 ב-2007. "הבעיה המרכזית המביאה להגירה שלילית היא דיור ותעסוקה. לכן, העירייה פועלת בשיתוף עם הרשות לפיתוח ירושלים, לקידום ועידוד מפעלי היי-טק בעיר", נמסר.



בהתייחס לנתוני החינוך הגרועים בעיר מסבירים בעירייה: "ממוצע הזכאים לבגרות בירושלים הוא 59%, ונמצא במגמת עלייה מתמדת. הנתונים הנמוכים נובעים מכך שרבים מהתושבים הערבים ניגשים לבחינת הבגרות הירדנית, שאינה נכללת בסטטיסטיקה הזו. גם המגזר החרדי הגדול בעיר אינו ניגש מרצונו לבחינות הבגרות. לכן, בניגוד למקומות אחרים, נתון זה אינו מעיד על רמתה הנמוכה של מערכת החינוך. שיעור הנשירה הגבוה בירושלים אינו במערב העיר אלא במזרחה, בין היתר, כתוצאה ממחסור גדול במבני חינוך במזרח העיר, שהוא תולדה של הזנחה רבת שנים מצד מדינת ישראל".



בתגובה לגירעון בקופת העירייה נמסר: "ירושלים, שהיתה ידועה בגירעונות כבדים, סיימה את 2007 בעודף תקציבי של 7 מיליון שקל. בחמש השנים האחרונות צומצם הגירעון בכ-40%. בעקבות תוכנית ההבראה שיזם ראש העיר, עזבו את העירייה 1,000 עובדים. אין ספק, שהכנסות העירייה נמוכות באופן יחסי, בשל העובדה שרבים מהתושבים הם ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. עקב כך גם ההוצאות פר-תושב נמוכות".



על העיכוב בפרויקט הרכבת הקלה אמרו בעירייה: "למרבה הצער, מדינת ישראל יצרה מצב אבסורדי שבו לעירייה ולעומד בראשה אין כל סמכות לפעול לזירוז הפרויקט. העירייה מפעילה הסדר חסר תקדים, שלפיו אלפי מקומות חנייה עומדים לרשות תושבי העיר".



באשר לאיכות הסביבה בעיר, נמסר מהעירייה כי לפי תוכנית החומש יגיע שטח האזורים הירוקים בעיר לשטחה של תל אביב כולה. על מצבו העגום של ניקיון העיר נמסר כי עם היכנסו לתפקיד, יזם לופוליאנסקי את פרויקט "ירושלים בראש נקי" לשיפור פני העיר וניקיונה. עוד נמסר כי בשנים האחרונות הציבה העירייה מאות מכלים לאיסוף אשפה ולמיחזור. לגבי תשתיות הכבישים אמרו בעירייה כי מתבצע ריבוד מחודש של צירים מרכזיים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully