וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הערים: 15 עיריות, 1,000 נתונים

ליאור דטל

31.10.2008 / 10:05

כך בדקנו



>> לקראת הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, שייערכו בנובמבר, ערכו TheMarker ורשת המקומונים "העיר" מדד שבודק את מצבן של 15 הערים הגדולות והעצמאיות בישראל - אשדוד, באר שבע, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב. עד הבחירות יפורסמו מדי שבוע תוצאות בדיקת ה-City של אחת מהערים שנבדקו במדד.

המדד נערך בשיתוף משרד רואי החשבון אופיר בוכניק, המתמחה בניהול פיננסי ברשויות מקומיות. לצורך בניית המדד שימש מודל למדידת והערכת רשויות מקומיות בחתך כלל ארצי שפיתח חן רון, לשעבר סמנכ"ל במרכז השלטון המקומי ומנהל היחידה הכלכלית בו. כדי להחיל את המודל רק על 15 ערים, נערכו בו כמה שינויים והתאמות.



המדד מבוסס על בחינה של שמונה תחומים, הכוללים כ-40 מדדי משנה ויותר מ-1,000 נתונים, שעובדו ושוקללו בציונים הסופיים של הרשויות. התחומים שנבדקו הם ההתנהלות הכספית של העירייה וחוסנה הפיננסי, מצב החינוך בעיר, איכות הסביבה, שוק המגורים, הפיתוח והתשתיות בעיר, אפיון האוכלוסייה המתגוררת בה, טיב הקשר של העירייה עם התושבים ושביעות רצון התושבים (באמצעות סקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה).



הציון הסופי שקיבלה כל עיר נע בין 1 ל-10. מכיוון ששלוש ערים קיבלו ציון זהה, 15 הערים דורגו ב-12 מקומות בלבד. הערים שנבדקו הן ככל הנראה העצמאיות והחזקות ביותר בישראל, ולכן סביר כי אם היינו מדרגים ובוחנים את כל הרשויות המקומיות, 15 ערים אלה היו מדורגות במקומות גבוהים. ההסבר המלא באתר themarker.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully