וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפאן הוריד את הריבית ב-0.2% לשער של 0.3%

סוכנויות הידיעות

31.10.2008 / 8:01

הורדת הריבית היא הראשונה מאז 2001; נגיד הבנק הכריע בהצבעה



הבנק המרכזי של יפאן הוריד את היום את שער הריבית ב-0.2%, והעמיד אותו על 0.3%, כדי לצמצם את הנזקים הכלכליים מהמשבר הפיננסי העולמי. אנליסטים העריכו כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית לשיעור של 0.25%. קולו של נגיד הבנק, מאסאקי שיראקאווה, הכריע בהצבעה לאחר שארבעה מתוך שמונה חברי ועדת הריבית התנגדו למהלך.

שיראקאווה עמד בימים האחרונים בפני לחצים להוריד את הריבית, לראשונה מאז 2001, לאחר שהין היפאני נסק בשבוע שעבר לשיא של 13 שנים מול הדולר, ובעקבות נפילת מדד ניקיי של בורסת טוקיו לרמה הנמוכה ביותר מאז 1982. עד כה, שמרה יפאן על שער ריבית קבוע, אפילו בשעה שבנקים מרכזיים ברחבי העולם ביצעו קיצוצים במחיר הכסף, בטענה שהשער של 0.5% נמוך ממילא.

"קיצוץ הריבית לא יתרום הרבה לעידוד המשק, אך הבנק המרכזי חשש ככל הנראה להיתפס כמי שקופא על שמריו בעיצומו של משבר עולמי", אומר טייזו טאווה, לשעבר חבר בבנק המרכזי היפאני וכיום יועץ למכון המחקר דאיווה. "המתנגדים להצעה רצו ודאי להדגיש את חוסר הנוחות שהרגישו כלפי הלחצים שהופעלו על ידי הממשלה".



הבנק מסר בהודעתו כי "ההאטה בפעילות הכלכלית ביפאן תימשך לאורך מספר רבעונים, ותתבטא בעיקר בירידה בהיקף הייצוא ובמחירי האנרגיה והסחורות. הבנק המרכזי גם החליט להתחיל לשלם ריבית על פקדונות שמחזיקים בו הבנקים המסחריים. הוא אף הוריד את ריבית הלומברד – ריבית התקרה להלוואות לבנקים - מ-0.75% ל-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully