וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו וגוגל עלולות להודיע על ביטול שיתוף הפעולה לפרסום באינטרנט

סוכנויות הידיעות

31.10.2008 / 12:57

הרגולטורים בארה"ב מקשים על העיסקה מחשש לפגיעה בתחרותיות הענף



ענקיות האינטרנט יאהו וגוגל עלולות להודיע בשבוע הבא על ביטול שיתוף הפעולה למכירת פרסום במנועי החיפוש שלהן ברשת, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" לפי מקורות יודעי דבר.



שתי החברות לא הצליחו עד כה להגיע להסכם עם משרד המשפטים האמריקאי, שמנסה למנוע מונופוליזציה של הענף. בתחילת החודש הודיעו החברות על דחיית שיתוף הפעולה בעקבות התארכות השיחות עם הרגלוטרים, אך מקורות ציינו אז כי העיכוב לא ידחה את שיתוף הפעולה ביותר מחודש.



העיסקה, שאמורה לאפשר לגוגל למכור שטחי פרסום באתר של יאהו, משכה ביקורות זועמות מצד מפרסמים, החוששים מהעלאת מחירים. גוגל ויאהו שלטו יחד, נכון לאוגוסט, על יותר מ-80% משוקי החיפושים באינטרנט, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור.



דוברת יאהו, טרייסי שמאלר, אמר כי הדיונים בין שתי החברות לרגולטורים מצויים בעיצומם. "אנחנו מאמינים כי הסכם יחזק את העמדה התחרותית של יאהו בשוק הפרסום ברשת", היא הוסיפה. גם דובר גוגל, אדם קובאצ'ביץ', אמר כי ההסכם יגביר את התחרות בשוק.



יאהו פנתה לעיסקה עם גוגל לאחר שניסיונותיה של מיקרוסופט לרכוש את יאהו לא צלחו. אם תתקיים העיסקה, יגדל מאגר המזומנים של יאהו ב-250 מיליון דולר בשנה הראשונה ויסתכם ב-450 מיליון. החברה גם מקיימת מגעים מתקדמים עם ענקית המדיה טיים וורנר לרכישת פעילות התוכן והפרסום של חברת הבת AOL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully