וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות שדות התעופה: נשקלת הקמת שדה תעופה ישראלי-פלשתינאי בחוף פולג בנתניה

זוהר בלומנקרנץ

31.10.2008 / 17:40

על פי התוכנית, השדה יחובר לשטחי יהודה ושומרון באמצעות מנהרה



"נבחנת אפשרות להקים נמל תעופה משותף לישראל ולפלשתינאים באזור חוף פולג, מדרום לנתניה", כך אמר אמש (חמישי) יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת) עובדיה עלי. בפורום ראשי המשק שנערך בנתב"ג אמר עלי, כי "במסגרת החלופות שנבחנות להקמת שדה תעופה נוסף, נבדקת האפשרות להקים נמל תעופה בינלאומי ברצועת החוף באוזר פולג, שיהיה מחובר באמצעות מנהרה לגדר המערבית ויהיה משותף לישראל ולרשות הפלשתינית".



לדבריו, "מדובר בצעד בונה אמון שיאפשר גיוס בינלאומי. מתקיימים מגעים בדרגים גבוהים משני הצדדים. כמו כן, מעורב בנושא ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר". לדברי עלי, "הרעיון להקמת נמל תעופה בינלאומי שני בישראל דורש עדיין בדיקת היתכנות ונבחן הן מההיבט הטכנולוגי, אקולוגי והן מההיבט המימוני - ובתנאי שיוכח שזה אפשרי".



עלי המשיך ואמר, כי "לא ייתכן שלמדינת ישראל יהיה נמל תעופה אחד. מסיבות אסטרטגיות, ביטחוניות, כלכליות ויחסי עבודה - חיוני נמל תעופה בינלאומי נוסף. עם זאת, אם התוכנית תצא לפועל זה יקרה רק בעוד למעלה מעשר שנים". עלי אמר, כי הפתרון של נמל תעופה משותף לישראל ולפלשתינאים, הגם שיהיה בשטח ישראל - יוכל לפתור בעיות של מרחב אווירי לעומת נמל תעופה נפרד שהפלשתינאים יקימו - אם וכאשר בנפרד, למשל בראמללה".



יו"ר רש"ת המשיך ואמר, כי "בכוונת רש"ת לנצל את 45 הדונאם בשטח נתב"ג להקמת בית מלון לרווחת הנוסעים וכן מפעלי מזון ולוגיסטיקה שישמשו לאספקת מזון וציוד לחברות התעופה. אין לנו מונופול על היזומה - נבוא לקראת כל יזם שיציע מנעה לפיתוח התשתיות". עלי אמר עוד, כי "בתקופה של משבר כלכלי, על מדינת ישראל להשקיע בתשתיות באמצעות הערבויות האמריקאיות; כל שימוש אחר בערבויות הוא חוסר אחריות ובכייה לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully