וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "שידור הראיון עם עמיר - פגיעה ברגשות הציבור"

ברק רביד

31.10.2008 / 19:09

רה"מ בירך על ביטול הראיונות: "ניתן להצטער על העיסוק המוגזם והמיותר ברוצח במקום בנרצח"



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בירך היום (שישי) על החלטת ערוצי הטלוויזיה
לא לשדר את הראיונות עם רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין. הראיונות היו אמורים להיות משודרים הערב בערוץ 10 ובערוץ 2.



"שידור הראיונות היה פוגע ברגשותיו של ציבור רחב, דווקא בערב יום הזכרון השנתי ליצחק רבין", אמר. לדברי ראש הממשלה, "ניתן רק להצטער על העיסוק המוגזם והמיותר ברוצח במקום בנרצח, יצחק רבין, בזכרון ובמורשתו".



מוקדם יותר היום שוחח אולמרט עם יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, וביקש שהרשות תעשה כל מאמץ למנוע את שידור הראיונות שאין בינם לבין חופש הביטוי, לדבריו, דבר וחצי דבר. אמש במהדורות הערב הציגו שני הערוצים קטעים ערוכים מתוך כתבות שיועדו לשידור הערב - ערוץ 10 בפתח המהדורה וערוץ 2 בהמשכה וכתגובה לפרסום אצל המתחרים.



עמיר, התראיין מהכלא לערוצים 10 ו-2 בניגוד להוראות הכלא והתייחס לסוגיות המרכזיות שעלו לדיון ציבורי מאז הרצח. לערץ 2 סיפר עמיר "פרס עבר לידי לפני כן, שני מטר ממני. פעמיים הוא עבר לידי. ולא ידעתי שאני אוכל עם רבין. למרות שפרס הוא זה שהניע את התהליך. זה לא עניין אישי. זה לא עניין של שנאה. אם אני הייתי רוצה לעצור, הייתי עושה את זה עם פרס. לא היה עוצר כלום. אם אתה רוצה לדעת, ברור שלקחו את רבין בתור בובה והשתמשו בו..."



בעקבות פרסום הראיונות הודיעו בשירות בתי הסוהר שעמיר יועבר לכלא אשל, שם ישהה בבידוד. כמו כן, יישללו ממנו זכויות נוספות, והוא לא יוכל להתייחד עם אשתו לריסה, לקבל ביקורים, לבצע שיחות טלפון או להחזיק מכשירי חשמל. בנוסף, בשב"ס יעמידו את עמיר לדין משמעתי על הפרת תנאי כליאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully