וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור של פיליפ ג'ברה, שותפו לשעבר של נועם גוטסמן, מפטרת כרבע מעובדיה; סוגרת הסניף בסינגפור

נמרוד הלפרן

31.10.2008 / 21:20

ג'ברה הקים את הקרן בשנה שעברה לאחר שעזב את קרן GLG; הקרן נפלה בכמעט 20% השנה



קרן הגידור ג'ברה קפיטל, שהקים פיליפ ג'ברה - שותפו לשעבר של הישראלי נעם גוטסמן בחברת קרנות הגידור הבריטית GLG - מפטרת כמעט רבע מעובדיה וסוגרת את הסניף שלה בסינגפור בעקבות קריסת שוק האג"ח להמרה - תחום ההתמחות של ג'ברה. כך לדברי אנשים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



הקרן פיטרה תשעה עובדים במשרדיה הראשיים בז'נווה בשווייץ, והציע לשישה עובדיה בסינגפור להמשיך לעבוד בקרן בתנאי שיסכימו להעתיק את מקום מגוריהם.



ג'ברה אשר עזב את GLG לפני כשנתיים, הקים בשנה שעברה את קרן ג'ברה קפיטל, וגייס קרוב לשלושה מיליארד דולר - כמחצית מהסכום מלקוחות לשעבר של GLG. הקרן גייסה 65 עובדים, והיתה סטארט אפ קרנות הגידור הגדול ביותר באירופה בשנה שעברה.



קרן ג'בקפ גלובל קונוורטיבלס של ג'ברה נפלה ב-15% מתחילת החודש ועד ל-21 באוקטובר, וב-17% מתחילת השנה, לפי נתוני בלומברג. קרן ג'בקפ מולטי-סטרטג'י, הקרן הגדול ביותר של ג'ברה קפיטל, נפלה ב-10% בספטמבר וב-19% מתחילת השנה.



בשנה שעברה, לאחר שנודע כי ג'ברה הקים קרן גידור חדשה ולקח עמו חלק מלקוחות GLG, אמר גוטסמן, המשמש כמנכ"ל GLG, שהיא אחת מקרנות הגידור הגדולות באירופה עם נכסים בשווי של כ-20 מיליארד דולר: "ככל שהדבר נוגע אלי, הוא לא קיים, ואינני רוצה להגיב בעניין".



בימיו ב-GLG, ניהל ג'ברה נכסים בשווי של כ-7 מיליארד דולר, ובין השנים 1998 ל-2005 הכפיל פי ארבעה ויותר את כספם של המשקיעים. בתחילת 2006, נקנס ג'ברה בסכום שיא של 750 אלף ליש"ט (1.48 מיליון דולר) על ידי רשות ני"ע בבריטניה (FSA) בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר בשוק, במסגרת עסקה באג"ח של סומיטומו מיטסוי פייננשל היפאני בשנת 2003.



חקירת FSA העלתה כי ג'ברה סחר לפי מידע שקיבל מבנק ההשקעות גולדמן סאקס על עסקה של בנק סומיטומו מיטסוי פייננשל גרופ היפאני. ג'ברה עירער על ההחלטה, אולם בהמשך ביטל את הערעור, ובקיץ 2006 עזב את GLG.



במקרה אחר, העלתה חקירה של רשות ני"ע בצרפת (AMF) כי ג'ברה מכר מניות של חברת אלקטל בשנת 2002 לאחר שהוזהר על ידי דויטשה בנק לגבי כוונת ענקית ציוד התקשורת להודיע על הנפקת אג"ח להמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully