וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר השחור: מדד המניות בעולם איבד 20%

נמרוד הלפרן

1.11.2008 / 9:08

מדובר בנפילה הגדולה ביותר בחודש אחד. הבורסה ברוסיה קרסה ב-36%, סין והודו איבדו 25%. המשקיעים הפסידו 9.5 טריליון דולר

שוקי המניות בכלכלות מתעוררות הובילו את הנפילות בבורסות בעולם החודש, ואיבדו יותר מרבע משוויין באוקטובר. שווי שוקי המניות בעולם נחתך החודש יותר מ-9.5 טריליון דולר, כמעט שליש מסך ההפסדים מתחילת השנה.

מרבית הבורסות בעולם צימצמו את הנפילה החודשית בעליות שרשמו בשבוע האחרון לאחר שבנקים מרכזיים וממשלות ברחבי העולם הגבירו את המאמצים לתמוך בכלכלה הגלובלית הכורעת תחת נטל המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

מדד המניות העולמי של MSCI נפל באוקטובר ב-20% - הנפילה החודשית החדה ביותר שרשם המדד מאז השקתו לפני 38 שנים. מדד מניות בשווקים מתעוררים של MSCI השלים נפילה של 28% באוקטובר למרות זינוק של 20% שרשם השבוע על רקע צעדים שנקטו בנק הפדרלי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF) להעמדת הלוואות לממשלות כל כלכלות מתפתחות. המדד נפל ב-45% מאז קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ב-15 בספטמבר ועד תחילת השבוע הנוכחי, ב-27 באוקטובר, כאשר נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2004.

בורסת שנחאי בסין נפלה באוקטובר ב-25% - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז פברואר 1995; בורסת ברזיל צנחה ב-26%; הודו התרסקה בכ-25% באוקטובר; מדד RTS של בורסת רוסיה נפל באוקטובר ב-36% - החודש הגרוע מעולם. בורסת ארגנטינה השלימה נפילה חודשית של כ-39% לאחר שהממשלה הודיעה על הלאמת קרנות הפנסיה במדינה. בורסת פקיסטן היתה שוק המניות היחיד מבין 68 בורסות בעולם שאחריהן עוקבת MSCI שסיים את אוקטובר במגמה חיובית, עם עלייה של כ-0.1%. בורסת איסלנד רשמה את הנפילה החדה ביותר מבין בורסות בעולם באוקטובר לאחר התמוטטה החודש ב-81%.

בורסות אירופה צנחו באוקטובר בכמעט 13% - הנפילה החודשית החדה זה שש שנים. בורסת לונדון נפלה בקרוב ל-11% - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז המפולת של שנת 1987. מתחילת השנה, נפלה בורסת לונדון ב-32%. מדד יורו פירסט 300 הכלל אירופי נפל באוקטובר ב-12.7% - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר 2002.

באסיה, נפל מדד המניות לאיזור אסיה פסיפיק של MSCI ב-19% באוקטובר - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז השקת המדד לפני 21 שנים. בורסת הונג קונג נפלה החודש ב-22% - חודש אוקטובר הגרוע ביותר זה 11 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully