וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הסקוטי חולץ וצפוי להעניק בונוסים לעובדים

הבנק קיבל 20 מיליארד ליש"ט מהממשלה וכעת הוא מפנה קרוב ל-2 מיליארד עבור בונוסים. משרד האוצר: "הבנק עושה צחוק מהממשלה"

הבנק המלכותי של סקוטלנד, שזכה לקבל חילוץ ממשלתי בסכום של 20 מיליארד ליש"ט שהגיעו ממשלם המיסים, הודיע כי בכוונתו לשלם בונוסים לאלפי עובדיו.

הבנק הפנה 1.8 מיליארד ליש"ט לטובת הסעיף "עלויות עובדים", שכוללות בין היתר מתן בונוסים במחלקת ההשקעות של הבנק, אותה המחלקה ביצעה מחיקות של 5.9 מיליארד ליש"ט, מחיקה שלמעשה גרמה לבנק לאבד את כל רווחיו בששת החודשים האחרונים.

הממשל דרש כי חברי הדירקטוריון בבנק לא יקבלו בונוסים השנה ויו"ר הבנק פרד גודוין יעזוב ללא משכורת, אולם עובדים בדרגות נמוכות יותר מחברי הדירקטוריון צפויים לקבל בונוסים. פרסום הצעד הזה גרר ביקורת חריפה ממשרד האוצר.

"הממשלה הכריזה כי תתיר בונוסים רק בתנאים מיוחדים, וברור לגמרי שבמקרה זה אין סיבה להעניק בונוסים" אמר דובר משרד האוצר וינס כייבל והוסיף כי "הבנקים פשוט עושים צחוק מהחלטות הממשלה".

למרות הביקורת הקשה בבנק מאמינים כי ניתן להגן על מדיניות של מתן בונוסים לעובדים שלא גרמו לנזק ומחיקות במשבר הכלכלי הכבד. מקור בבנק אמר כי" אני חושב שכולם מאמינים שמי שאחראי למחיקות ולהפסדים לא יקבל בונוס השנה, אולם ישנם אנשים שגם בתקופה הזו הצליחו לייצר כסף רב במגזרים אחרים והשקעות, ולאותם אנשים צריך לשלם את הבונוס שמגיע להם".

גם בארצות הברית מנהלים חקירה על הפנייה של עשרות מיליארדי דולרים למתן בונוסים בבנקי השקעות שחולצו על ידי הממשל האמריקאי. בין הבנקים נמצאים גם גולדמן סאקס, סיטיגרופ, מורגן סטנלי, מריל לינץ' ולהמן בראדס שהפנו 70 מיליארד דולרים לתשלום בונוסים בתשעת החודשים של השנה האחרונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully