וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ברקליס הבריטי גייס כ-12 מיליארד דולר מקרנות השקעה במדינות המפרץ

ניו יורק טיימס

1.11.2008 / 11:06

הבנק העדיף שלא להיעזר בסיוע ממשלתי; המניה צנחה ב-13% בשל דילול אחזקות בעלי המניות



בנק ברקליס הבריטי גייס 7.3 מיליארד ליש"ט (11.8 מיליארד דולר) במזומנים מקרנות ההשקעה הממשלתיות של אבו דאבי וקטאר, על מנת לעמוד בדרישות הלימות ההון בבריטניה גם ללא סיוע ממשלתי. הגיוס נעשה באמצעות מכירת אג"ח להמרה בשווי 5.8 מיליארד דולר, שעשוי להעניק לקרנות ההשקעה נתח של 32% מהבנק. 1.5 מיליארד דולר נוספים יונפקו למשקיעים מוסדיים. מניית ברקליס ירדה ביום שישי בכ-13% בשל דילול האחזקות של בעלי המניות הקיימים.



זהו מהלך לא צפוי נוסף של ברקליס, שכבר הפתיע משקיעים בחודש האחרון כאשר רכש את נכסי ליהמן ברדרס הכושל בארה"ב, ולאחר מכן כשלא ביקש סיוע ממשלתי כאשר בריטניה הגדילה את דרישות הלימות ההון מהבנקים. RBS (רויאל בנק אוף סקוטלנד), HBOS ולוידס TSB הסכימו לקבל סיוע ממשלתי עם ההגבלות שהגיעו בצדו - הגבלות שכר ודיווידנדים.



"חייבים להוריד את הכובע בפני ברקליס, על כי הצליח לגייס הון זה", אמר אדריאן דאדלי, מנהל קרנות בחברת רזולושן אסט מנג'מנט בלונדון. "אך זהו גם צעד המדלל את אחזקותיהם של בעלי המניות הקיימים. אף כי מדובר בסכום שיאפשר להם להמשיך לפעול, לא ברור האם הוא יעניק לברקליס גמישות מספקת לניצול הזדמנויות בשוק הנוכחי", הוסיף דאדלי. ג'ון וארלי ציין בשבועות האחרונים כי גיוס הון יאפשר לברקליס יותר גמישות בניצול הזדמנויות. ברקליס כבר ביטל את חלוקת הדיווידנד, אך אמר כי בכוונתו להחזירה במחצית השנייה של השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully