וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר השחור בשוק ה-IPO: בוטלו או נדחו הנפקות ראשונות לציבור בסך 13.1 מיליארד דולר

ניו יורק טיימס

1.11.2008 / 14:51

כ-30 הנפקות ראשונות לציבור בוטלו או נדחו באוקטובר - המספר הגבוה ביותר אי פעם



הנפילות החדות בשוקי המניות באוקטובר, החודש בו נחתך השווי של שוקי המניות בעולם ביותר מ-9.5 טריליון דולר, הובילו גם להיקף הביטולים הגבוה ביותר של הנפקות ראשונות לציבור (IPO) ברחבי העולם אי פעם.



כ-30 הנפקות ראשונות לציבור, ששוויין מוערך ב-13.1 מיליארד דולר, בוטלו או נדחו ברחבי העולם באוקטובר; כך לפי נתוניה של חברת המחקר דילוג'יק. מהחברה נמסר כי מספר ההנפקות הראשונות לציבור שבוטלו באוקטובר הוא הגבוה ביותר שנרשם מאז החלה החברה לעקוב אחר הנתון, ב-95'.



מספר ההנפקות הראשונות שיבוטלו או יידחו צפוי לעלות בחודשים הקרובים, בשל חששן הגובר של החברות מיציאה להנפקה, בעקבות התנודתיות בשוקי המניות העולמיים ובשל הימלטות המשקיעים מנכסים מסוכנים לנכסים סולידיים, כמו אג"ח ממשלתיות של ארה"ב.



בין ההנפקות שבוטלו החודש היתה הנפקתה הראשונה לציבור של מפעילת הרכבות הגרמנית דויטשה באהן, אשר הוערכה ב-7.9 מיליארד דולר והיתה צפויה להיות ה-IPO הגדול ביותר בגרמניה מאז 2000. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר שבוטלה השנה - כמעט כפול מגודלה של הנפקתה הראשונה לציבור של חברת האנרגיה הדנית דונג אנרג'י, שבוטלה בינואר.



בהצהרה שפירסמה ממשלת גרמניה החודש, נמסר כי "לאור אי הוודאות הקיצונית השוררת בשווקים הפיננסים וכדי להבטיח מחיר הוגן למניית דויטשה באהן, החליטו משרד האוצר והנהלת דויטשה באהן לדחות את ההנפקה למועד מאוחר יותר".



לפי חברת ראיית החשבון פרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC), מספר ההנפקות הראשונות לציבור בארה"ב ברבעון השלישי של 2008 היה הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2003. 12 חברות יצאו במהלך הרבעון בהנפקות ראשונות לציבור וגייסו בסך הכל 1.9 מיליארד דולר, לאחר שמחנק האשראי העולמי הרתיע חברות רבות מלצאת בהנפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully