וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG מגדילה תלותה בממשל: קיבלה עוד 21 מיליארד ד' מהבנק הפדרלי

אינטרנשיונל הרלד טריביון

1.11.2008 / 15:36

ממשלת ארה"ב הזרימה 144 מיליארד ד' עד כה לחברת הביטוח שהגיעה לסף פשיטת רגל בשל חשיפתה לנגזרי אשראי



ענקית הביטוח AIG, שהולאמה בחודש שעבר על ידי ממשלת ארה"ב בתמורה להלוואה בסך 85 מיליארד דולר, הגדילה את תלותה בממשל - לאחר שנזקקה להזרמת הון נוספת מהבנק הפדרלי, בסך 21 מיליארד דולר, במסגרת תוכנית החירום הכלכלית.



במסמך שהגישה AIG לרשות לני"ע בארה"ב (SEC), נכתב כי החברה השתמשה בחלק מהכספים שקיבלה מהבנק הפדרלי כדי להחזיר 6.8 מיליארד דולר מהלוואת החירום שהעניק לה הממשל בתמורה ל-80% ממניות החברה.



את הכסף הזרים הבנק הפדרלי ל-AIG באמצעות רכישת ניירות ערך של החברה, במסגרת תוכניתו לרכוש ני"ע מסחריים שהנפיקו חברות כדי להזרים להן הון, שיסייע להן להימנע מפשיטת רגל בעקבות משבר האשראי. עד כה הזרימה ממשלת ארה"ב 144 מיליארד דולר לענקית הביטוח, שהגיעה לסף פשיטת רגל בעקבות חשיפתה לשוק נגזרי האשראי.



דובר AIG, ג'וזף נורטון, מסר כי באמצעות הזרמת ההון של הבנק הפדרלי הצליחה החברה להפחית את חובותיה לממשל. לפי הבנק הפדרלי, יתרת החוב של AIG לממשלה עומדת כיום על 83.5 מיליארד דולר, לעומת 90.3 מיליארד דולר שבוע קודם לכן.

מנכ"ל AIG, אדוארד לידי, ציין בשבוע שעבר כי אם שוקי ההון לא יתאוששו, החברה עשויה להזדקק להלוואה נוספת, מעבר להלוואות שהציעה לה הממשלה. לידי, שמונה על ידי הממשלה בחודש שעבר לנהל את AIG לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם רוברט ווילומסטד, אמר כי החברה תזדקק להון נוסף אם משבר האשראי העולמי יחמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully