וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת רוסיה: מדד RTS השלים עלייה שבועית של 46%

סוכנויות הידיעות

1.11.2008 / 19:02

למרות העלייה השבועית, סיימה בורסת רוסיה את חודש אוקטובר בנפילה של יותר מ-30%



בורסת מוסקבה ננעלה היום בעליות שערים, זה היום החמישי ברציפות, והשלימה את העלייה השבועית החדה ביותר שלה אי פעם. זאת, בשל הערכות כי הממשלה תתמוך בשוק המניות המקומי.



מדד Micex, הנקוב ברובל, עלה ב-4.8% בסיום המסחר במוסקבה; מדד RTS, הנקוב בדולרים, עלה ב-3.8% והשלים עלייה שבועית של 46%. למרות העלייה השבועית סיים מדד RTS את אוקטובר עם נפילה של 36% - הנפילה החודשית החדה ביותר שלו מאז המשבר הפיננסי ברוסיה ב-1998. בימים שני ושלישי תהיה הבורסה הרוסית סגורה, בשל חג לאומי.



מניית גזפרום, חברת הנפט הגדולה ברוסיה, זינקה ב-5.3% היום, לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 51% ברווחיה בתשעה החודשים הראשונים של השנה ל-433 מיליארד רובל (16 מיליארד דולר). מניית VTB, הבנק השני בגודלו ברוסיה, עלתה ב-3.1% לאחר שהבנק הלווה השבוע קרוב ל-70 מיליארד רובל (2.6 מיליארד דולר) לחברות רוסיות. מאז יולי הגדיל הבנק את כמות האשראי שסיפק לחברות שאינן עוסקות בפיננסים ב-25%.



סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה אתמול כי הבנק הממשלתי VEB, ככל הנראה, יקבל הזרמת הון בסך 5 מיליארד רובל (190 מיליון דולר) ממשרד האוצר של רוסיה לצורך רכישת מניות של חברות רוסיות, במטרה לתמוך בשוק ההון המקומי. מאז מאי איבד שוק המניות הרוסי כשני שליש משוויו, בעקבות משבר האשראי העולמי, הירידה במחירי הנפט והסכסוך בין רוסיה לגאורגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully