וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מיליארדים נמשכו מקרנות נאמנות

2.11.2008 / 0:18

משקיעים אמריקאים משכו בחודש האחרון סכום שיא של 70.7 מיליארד דולר מקרנות המושקעות במניות, 26% יותר מבחודש הקודם

משקיעים משכו בחודש אוקטובר סכום שיא של 70.7 מיליארד דולר מקרנות נאמנות אמריקאיות המושקעות במניות, כך מסרה בסוף השבוע חברת ההשקעות TrimTabs Investment Research, לפי דו"ח שצוטט בסוכנות הידיעות בלומברג. לפי הדו"ח, פדיונות המשקיעים הפרטיים והמוסדיים מקרנות הנאמנות זינקו ב-26% בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר, בו הסתכמו הפדיונות ב-56 מיליארד דולר.

קונרד גאן, הסמנכ"ל התפעולי של TrimTabs, אמר לבלומברג כי בשבוע שהסתיים ב-9 באוקטובר משכו המשקיעים 52 מיליארד דולר מקרנות מניות ואג"ח, בעוד שבשבוע שהסתיים ב-29 באוקטובר משכו המשקיעים 9.2 מיליארד דולר מקרנות מנייתיות ו-5.87 מיליארד דולר מקרנות נאמנות המשקיעים באג"ח. החברה לא חישבה נתון מדויק של המשיכות מקרנות האג"ח, אך העריכה כי פדיונות המשקיעים מהקרנות הסתכמו באוקטובר ב-29 מיליארד דולרים, לדברי גאן.

שווי שוקי המניות ברחבי העולם נחתך באוקטובר ביותר מ-9.5 טריליון דולר, בעקבות משבר האשראי העולמי. מדד המניות העולמי של MSCI נפל באוקטובר ב-20% - הנפילה החודשית החדה ביותר שרשם המדד מאז השקתו לפני 38 שנים. מדד S&P 500 רשם נפילה של 17% באוקטובר, הירידה החדה ביותר מאז אוקטובר 2007. מדד הנאסד"ק איבד בחודש שעבר 17.7%.

"כאשר השווקים הפיננסיים נופלים בחדות ומערערים את יציבותו של המשקיע האמריקאי הממוצע, הוא מושך את הכסף שלו ומחביא אותו מתחת למזרון. הוא לא יחזור לשוקי ההון עד שישכח לחלוטין את הכאב שהסבו לו הפסדיו הקודמים", אמר בראד הינץ, אנליסט בבית ההשקעות סנפורד ברנסטין, לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully