וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקלו חשבונות של גאידמק ב-49 מיליון דולר

נורית רוט

2.11.2008 / 8:30

הכספים עוקלו מחשבונות של האוליגרך בקפריסין לבקשתן של שתי קרנות, בגין דמי ניהול שלא שולמו להן בשנים 2001-2005

חברות הניהול פרמיום אינווסטמנט וגלובל אלפא סטאר הצליחו באחרונה לעקל לגאידמק כספים בשווי כ-49 מיליון דולר, הנמצאים בחשבונות בנק בקפריסין של שתי קרנות offshore בבעלותו.

העיקולים נתבקשו לפי פסקי דין שניתנו נגד שתי הקרנות ב-2006 בבית משפט בלוקסמבורג, ואשר קבעו כי עליהן לשלם לחברות הניהול, הרשומות באיי הבתולה, חוב כספי בגין דמי ניהול. באפריל הגישו שתי החברות תביעה נגד גאידמק, קרנות ה-offshore וארבעה נוספים למחוזי בירושלים, אף הן לפי פסקי דין אלה.

בתביעה, שהוגשה בידי עו"ד שמואל קספר, נטען כי גאידמק העביר לחשבונותיו 365 מיליון דולר מכספי ממשלת אנגולה, שבהם אמור היה לפרוע חוב של אנגולה לבריה"מ לשעבר, וכי ב-2001-2005 הן ניהלו את שתי הקרנות שהקים גאידמק "כדי שלא ייוודע שהכספים שלו". לטענת החברות, גאידמק או הקרנות לא שילמו להן בעבור ניהול הכספים בחלק מהתקופה. הן מבקשות מבית המשפט להצהיר שחוב הקרנות כלפיהן הוא חוב אישי של גאידמק.

נטען כי גאידמק רקם ב-95' עסקה להפחתת חוב של אנגולה לרוסיה מ-6.4 מיליארד דולר ל-1.5 מיליארד דולר. לפי הנטען, גאידמק שמר לעצמו כמחצית הכסף שקיבל מאנגולה למטרה זו והעבירו, לפי הטענה, לחשבונות שונים.

גאידמק הכחיש אז את הדברים וטען כי היה שותף בהסדרת החוב של ממשלת אנגולה לרוסיה לשביעות רצון הצדדים, וכי מקור הכסף ברווחים שצמחו מהעיסקה. לא נמסרה תגובתו לעיקולים בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully