וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת טכנולוגיות בוחנת כניסה לענף האנרגיה הסולארית בארה"ב

מאת יורם גביזון

2.11.2008 / 8:07

החברה עשויה לצרף שותפים פיננסיים לפרויקטים גיאותרמיים בקליפורניה ובנוואדה, בהספק כולל של 84 מגה-ואט



>> חברת אורמת טכנולוגיות, שבשליטת משפחת ברוניצקי, עשויה להיכנס לפרויקט של אנרגיה סולארית בארה"ב. אורמת נערכת להרחבת שותפויותיה עם גורמים פיננסיים במטרה להקדים את ניצולן של הטבות מס.



אורמת פנדינג (Ormat Funding), חברה בת של אורמת טכנולוגיות, קיבלה בסוף השבוע שעבר את הסכמת 98% מבעלי האג"ח שהנפיקה ב-2004 לביצוע שינויים תפעוליים ופיננסיים בשלושה פרויקטים. הנפקת האג"ח בפברואר 2004, בהיקף של 190 מיליון דולר, מימנה את רכישתם.

אורמת טכנולוגיות מתכוונת להחליף יחידת כוח מיושנת בפרויקט ממות' (Mammoth) בקליפורניה ביחידת כוח חדשה, שתאפשר לה להגדיל את כושר הייצור בפרויקט שבו היא מחזיקה ב-50%. פרויקט זה מייצר כיום 29 מגה-ואט בשנה באמצעות שלוש יחידות כוח, שאחת מהן החלה לפעול ב-85'. במקביל שוקלת אורמת להקים יחידת כוח חדשה בפרויקט ולהותיר את מתקני הייצור הישנים.



אורמת פנדינג קיבלה גם את אישור בעלי האג"ח להתקין יחידה לייצור חשמל מאנרגיה סולארית כדי לחזק את תחנות הכח הגיאותרמיות בבריידי (Brady) שבנוואדה ובאורמסה (Ormessa) שבקליפורניה. תחנת הכוח בריידי סבלה מירידה בכושר הייצור מ-19 מגה-ואט ל-12 מגה-ואט.



תחנת הכוח אורמסה, שהספקה 57 מגה-ואט, היא התחנה השלישית בגודלה של אורמת טכנולוגיות. החברה ציינה עם זאת שההסכם המעודכן שלה עם חברת החשמל Southern California Edison מקנה לה אופציה להגדיל את הכמות הנמכרת בחוזה עד 2018. למרות שככל הנראה לא מדובר בפרויקט שיתבצע בטווח הקצר או הבינוני, נראה שקבוצת אורמת משגרת איתות נוסף על כוונתה שלא להזניח את תחום האנרגיה הסולארית.



אורמת היתה בין הקבוצות שהגישו הצעה בשלב המיון המוקדם (PQ) בפרויקט בשיטת BOT (Build Operate Transfer) להקמת שתי תחנות כוח תרמו- סולאריות בהספק של 80 עד 125 מגה-ואט כל אחת באשלים שבנגב. אורמת הגישה את ההצעה יחד עם חברת Orsol הצרפתית, שהיא בעלת מניות מיעוט בקבוצה.



אורמת גם סיפקה שירותי מחקר ופיתוח של אנרגיה סולרית בפרויקט בספרד וכן היא מעורבת בפרויקט ניסיוני של ייצור אנרגיה תרמו-סולרית באמצעות מגדל שמש במכון ויצמן ברחובות, בשיתוף עם המכון עצמו, וחברות מקדונל דגלאס ורותם תעשיות.



הסכמת בעלי האג"ח נדרשת גם כדי לקדם עסקה עתידית, לפיה תמכור אורמת טכנולוגיות חלק מאחזקותיה באורמת פנדינג לגורמים פיננסיים תמורת סכום חד פעמי, ובתמורה להעברת הזכויות לניצול הטבות המס, כמו זיכוי במס עבור ייצור אנרגיה נקיה ופחת מואץ לגורמים הפיננסיים. אורמת טכנולוגיות והחברה הבת לא פרטו באלה פרויקטים מדובר, אבל ככל הנראה מדובר בפרויקט תחנות הכוח בבריידי, באורמסה וב-50% מפרויקט ממות', שמייצרים 84 מגה-ואט.



אורמת טכנולוגיות ביצעה עסקות דומות בהיקף כולל של 136 מיליון דולר ביוני 2007 ובאפריל 2008, כשצירפה את בנקי ההשקעות מורגן סטנלי וליהמן ברדרס כשותפים פיננסיים בפרויקטים הגיאותרמיים בסטמבואט הילס דזרט פיק 2 וגלינה 2 ו-3 שבנוואדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully