וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית ב-0.5%; בנק אוף אינגלנד עשוי להוריד הריבית ב-1%

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 9:08

בנקים מרכזיים ברחבי העולם פתחו בשבוע שעבר בסבב נוסף של הורדות ריבית בשל החשש ממיתון עולמי



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להוריד השבוע בחדות את הריבית, בעקבות הירידה באינפלציה וההאטה הכלכלית המאיימת לדרדר את כלכלת גוש היורו למיתון – כך אמרו אנליסטים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.



"ה-ECB צפוי להוריד את הריבית ב-0.5% ביום חמישי ולהוריד את הריבית ב-0.5% נוספים עד ינואר", אמר הולג'ר שמידינג, כלכלן בכיר בבנק אוף אמריקה, שצפה כי ה-ECB יוריד השבוע את הריבית ל-3.25%, לעומת 3.75% היום.



כלכלן UBS, סוניל קפאדיה, הוסיף כי "כל התנאים הדרושים כדי לאפשר הורדות ריבית אגרסיוויות מתקיימים כעת, להערכתנו". כלכלת גוש היורו רשמה צמיחה שלילית של 0.2% ברבעון השני וצפויה לרשום צמיחה שלילית גם ברבעון השלישי, ושיעור האינפלציה ירד באוקטובר לרמה של 3.2% וצפוי להמשיך לרדת בעקבות ההאטה כלכלית.



בנקים מרכזיים ברחבי העולם, בהם הבנק הפדרלי בארה"ב והבנק המרכזי של יפאן, הורידו בשבוע שעבר את הריבית במטרה למנוע מהמשבר הפיננסי החריף ביותר זה 80 שנה להתפתח לכדי מיתון גלובלי.



הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5% בשבוע שעבר לרמה של 1% - רמתה הנמוכה ביותר מאז 2004. הבנק המרכזי של סין הוריד את הריבית זו הפעם השלישית בתוך שישה שבועות, מרמה של 6.93% לרמה של 6.66%. הבנק המרכזי ש ליפאן הוריד את הריבית ל-0.3%, לראשונה מאז 2001. הודו הורידה במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 7.5%.



הבנק המרכזי של בריטניה צפוי גם הוא להוריד את הריבית ביום חמישי ב-0.5% לפחות לרמה של 4.50%. כלכלי סיטי מעריכים כי בנק אוף אינגלנד עשוי להוריד את הריבית ב-1%, לראשונה בתולדותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully