וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר הפסיקה המגעים עם רנו-ניסאן; המיזוג עם ג'נרל מוטורס ימתין לכניסת ממשל חדש בארה"ב

רויטרס

2.11.2008 / 10:03

רנו-ניסאן הציעה לרכוש 20% מקרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב



קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, הפסיקה את המגעים למיזוג עם רנו-ניסאן, משום שהיא מעדיפה להתמזג עם יריבתה ג'נרל מוטורס (GM) - כך דיווח בסוף השבוע העיתון "דטרויט ניוז".



רנו-ניסאן הציעה לרכוש 20% מקרייזלר, אשר נמצאת בשליטתה של קרן ההשקעות הפרטית סרברוס - מבעלי בנק לאומי - אולם לדברי גורמים המקורבים למגעים העדיפה סרברוס להקפיא את השיחות עם החברה לטובת התקדמות בשיחות המיזוג בינה לבין GM, אשר נחשבת למשתלמת יותר מבחינה כלכלית.



ביום חמישי אמרו גורמים המקורבים למגעים בין ג'נרל מוטורס לקרייזלר כי שתי החברות פתרו את מרבית הבעיות שעמדו בדרך למיזוג אפשרי ביניהן, אולם מקורות המקורבים לשיחות אמרו ל"דטרויט ניוז" כי המיזוג בין שתי ענקיות הרכב, ככל הנראה, ייאלץ להמתין עד לכניסתו של הממשל החדש בארה"ב, מאחר שממשל בוש דחה את בקשתן של שתי החברות לספק מימון ממשלתי לעסקה.



מיזוג בין GM וקרייזלר ייצור את יצרנית המכוניות הגדולה בעולם לפי מכירות, אבל אנליסטים הזהירו כי החברה תיאבק קשות להפוך את מגמת הירידה בהכנסות ואת ההפסדים הגדולים הקשורים להאטה בצמיחה הכלכלית העולמית.



מכירותיה של קרייזלר בארה"ב נפלו ב-25% מאז תחילת השנה - הירידה החדה ביותר מבין כל יצרניות המכוניות האמריקאיות - בעקבות ההאטה העולמית והירידה בביקוש למכוניות בשל העלייה במחירי הדלק. מאז תחילת השנה, הפסידה קרייזלר יותר ממיליארד דולר והודיעה על כוונתה לפטר רבע מעובדי החברה ולבצע קיצוצים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully