וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים משלמים: מנכ"לי החברות במדד FTSE 100 הבריטי הפסידו יותר מ-3 מיליארד דולר מאז תחילת השנה

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 10:15

מנכ"ל קרניבל, מיקי אריסון, הפסיד 1.3 מיליארד ליש"ט מאז תחילת השנה בשל הירידה במחיר מנייתה של החברה



המנכ"לים של החברות הציבוריות הגדולות בבריטניה הפסידו יותר מ-3 מיליארד ליש"ט (3.8 מיליארד דולר) מאז תחילת השנה, בעקבות משבר האשראי העולמי שהוביל לנפילות חדות בבורסת לונדון – כך דיווח היום העיתון "סאנדיי טלגרף".



לפי מחקר שערכה חברת הייעוץ סיימון פטרסון אסושיאייטס, יותר מ-10% ממנהלי החברות הנסחרות בבורסת לונדון רשמו הפסדים אישיים של לפחות 10 מיליון ליש"ט בשל הירידה החדה במחיר אחזקותיהם, בעוד שממוצע ההפסדים עמד על 1.5 מיליון ליש"ט. עבור רבים מהמנכ"לים בבריטניה מדובר בשכרם השנתי, המוענק לעיתים בחלקו הגדול בצורת מניות.



המחקר התבסס על מחיר מניותיהן של החברות הנסחרות במדד FTSE 100 בתחילת 2008 ובעת נעילת המסחר ב-24 באוקטובר. הוא אינו כולל נכסים אחרים שבבעלות המנכ"לים, למעט אחזקותיהם בחברות שבראשותם.



לפי המחקר, המנכ"ל שרשם את ההפסדים הגדולים ביותר מבין מנכ"לי החברות הנסחרות בלונדון הוא מיקי אריסון, מנכ"ל חברת שיט התענוגות קרניבל. שוויו של נתח השליטה בקרניבל שבבעלות אריסון צנח בקרוב ל-1.3 מיליארד ליש"ט מאז תחילת השנה, לאחר שהחברה - הנמצאת בשליטת משפחת אריסון - הודיעה על הפסקת חלוקת דיווידנד לבעלי המניות עקב התנודתיות הרבה של שוקי הפיננסים.



מייקל ספנסר, מנכ"ל הברוקרית הבין-בנקאית Icap, רשם גם הוא הפסד כבד בעקבות המשבר בשווקים. ספנסר מחזיק ב-21% ממניותיה של Icap, כאשר שוויו של הנתח שברשותו צנח ממיליארד ליש"ט בתחילת 2008 לפחות מ-550 מיליון ליש"ט.



"המנכ"לים מועסקים על ידי בעלי המניות כדי לספק גידול במחיר המניה, וכאשר הם לא עושים זאת, בעלי המניות רוצים לראות שגם הם שותפים לכאבם. זה מה שקורה עכשיו, בשל העובדה כי רוב השכר של המנכ"לים מוענק להם כמניות", אמר סיימון פטרסון, מייסד חברת הייעוץ, ל"סאנדיי טלגרף".



שלושת המנכ"לים היחידים בבורסת לונדון שהצליחו לרשום רווח השנה, בשל עלייה במחיר המניה של החברות בראשותם הם דיוויד ברנאן, מנכ"ל יצרנית התרופות אסטרה זנקה, מייקל לינץ', מנכ"ל חברת התוכנה אוטונומי, וביל קולי, מנכ"ל בריטיש אנרג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully