וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון: להגדיל את משאביה של קרן המטבע הבינלאומית במאות מיליארדי דולרים

אינטרנשיונל הרלד טריביון

2.11.2008 / 10:58

במהלך ביקור בריאד, אמר בראון כי על מדינות המפרץ וסין לסייע ל-IMF, כדי שתוכל לסייע למדינות מתפתחות



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, קרא היום להגדיל את המימון לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) במאות מיליארדי דולרים, כדי שתוכל לסייע למדינות העומדות בפני סכנת קריסה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.



במהלך ביקור בערב הסעודית, אמר בראון כי על מדינות המפרץ העשירות וסין לתרום מכספן לחיזוקה של קרן המטבע, כדי שתוכל להגדיל את הלוואותיה למדינות המצויות בקשיים. "אם ברצוננו לבלום את התפשטותו של המשבר הפיננסי, עלינו לאמץ מדיניות גלובלית טובה יותר של סיוע לכלכלות במשבר", אמר בראון.



התמיכה הציבורית במדיניותו של בראון זינקה בחדות בבריטניה בעקבות המנהיגות שהפגין בטיפול במשבר הכלכלי. בראון קרא להגדלתה של קרן הסיוע בסך 250 מיליארד דולר של ה-IMF, במטרה למנוע מהמשבר להתפשט למדינות מתפתחות נוספות.



"יש להגדיל את משאבי ה-IMF במאות מיליארדי דולרים, בנוסף ל-250 מיליארד דולר שכבר נמצאים ברשותה, כדי שתוכל להלוות לאותן מדינות שנמצאות בסכנה של קריסה כלכלית. המדינות מייצרות הנפט, שגרפו רווחים בסך יותר מטריליון דולר בשל העלייה במחירי הנפט בשנים האחרונות, נמצאות בעמדה אידיאלית לתרום למאמץ", אמר בראון.



ה-IMF סייעה בשבועות האחרונים למדינות כמו איסלנד, הונגריה ואוקראינה, שהגיעו לסף קריסה ונזקקו להלוואות חירום מקרן המטבע כדי לתמוך במערכות הפיננסיות שלהן, שכרעו בשל משבר האשראי העולמי והחששות ממיתון. ביום רביעי הודיע קרן המטבע כי תלווה עד 100 מיליארד דולר למדינות בעלות כלכלות חסונות המתקשות ללוות כספים כתוצאה מהסערה בשוקי העולם, כמו ברזיל, דרום קוריאה וסינגפור.



בסוף השבוע הודיע הבנק הבריטי ברקליס כי הוא גייס 7.3 מיליארד ליש"ט (11.8 מיליארד דולר) במזומנים מקרנות ההשקעה הממשלתיות של אבו דאבי וקטאר, על מנת לעמוד בדרישות הלימות ההון בבריטניה גם ללא סיוע ממשלתי. בשיחה עם עיתונאים בריאד, אמר בראון כי ממשלת בריטניה תומכת בהשקעותיהן של קרנות ההשקעה הממשלתיות של מדינות המפרץ במדינה, "כל עוד הן משחקות לפי החוקים שלנו ופועלות באופן מסחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully