וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית האתאנול האמריקאית ורהסאן אנרג'י הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל

מיכל רמתי

2.11.2008 / 10:50

ורהסאן נחשבה ב-2006 לאחת ההנפקות המבטיחות בוול סטריט, אך כעת נמחק שוויה כמעט כליל



ורהסאן אנרג'י, מחברות האתאנול הגדולות בארה"ב, הודיעה ביום שישי כי הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11). החברה אמרה כי נאלצה לבצע את המהלך בשל משבר נזילות שפוגע בפעילותה השוטפת.



ורהסאן נחשבה לאחת החברות המבטיחות שהונפקו ב-2006, כאשר מחירי הנפט והאנרגיה עוד היו בעלייה, מחירי הסחורות החקלאיות עוד לא זינקו לרמות השיא שנרשמו השנה, והאתאנול קודם כאנרגיה חלופית מועדפת.



ורהסאן הודיעה כי בכוונתה להמשיך בפעילות סדירה בעודה מבצעת ארגון מחדש במסגרת ההגנה מפני פשיטת רגל. החברה תחפש מקורות אשראי חדשים. עוד אמרה החברה כי אין בכוונתה לקצץ את רכישות חומרי הגלם, וכי היא מסוגלת לשלם לספקיה. ורהסאן העמידה עצמה למכירה בספטמבר, לאחר שהימרה לא נכון על שוק הסחורות, ורכשה חוזים עתידיים מחייבים יקרים עבור תירס. שוק הסחורות קרס בחודשים האחרונים, ומחירי התירס נפלו בחצי מאז השיא שרשמו בקיץ.



ורהסאן הונפקה לראשונה לציבור ב-2006, ברוב רעש וצלצולים. החברה גייסה בהנפקה 421 מיליון דולר לפי מחיר של 23 דולר למניה, ושווי השוק שלה בעת ההנפקה היה 1.7 מיליארד דולר. באותה תקופה הונפקו שתי חברות אתאנול נוספות בארה"ב: אוונטין והוקאיי אנרג'י. חברת האתאנול הגדולה בארה"ב, ארצ'ר דניאלס מידלנד, נסחרת אף היא בבורסה.



כעת נסחרת ורהסאן במחיר 0.48 דולר למניה, ושווי השוק שלה הינו 74.43 מיליון דולר בלבד. לאחר ההודעה על כניסתה לצ'פטר 11, ירדה המניה ב-16% ביום שישי, ולאחר הסגירה המשיכה לרדת ב-29%. אוונטין, שהונפקה לפי שווי של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת כעת לפי שווי של 85 מיליון דולר. ארצ'ר דניאלס מידלנד, חברה ותיקה יותר, איבדה מחצית משוויה בשנה האחרונה, ונסחרת בשווי 13.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully