וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנקום היא חברת הסטארט אפ עם שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בישראל לשנת 2008

גיא גרימלנד

2.11.2008 / 11:13

תחרות Fast 50: רנקום דורגה במקום הראשון בתחרות בזכות צמיחה של 8,499%; במקום השני דורגה וולטייר


חברת המוליכים למחצה רנקום (Runcom) הוכתרה היום כחברת הטכנולוגיה הצומחת ביותר בישראל, בתחרות ה-Fast 50 המסורתית שמקיימת פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר. רנקום דורגה במקום הראשון בתחרות בזכות צמיחה של 8,499% שנרשמה במכירותיה בחמש השנים שבין 2003 ל-2007, שעל פיהן נקבע הדירוג.

רנקום היא חברת סטארט אפ המייצרת שבבים לטלפונים סלולריים בטכנולוגיית WiMax וכן שבבים ולוחות לציוד התשתית לטכנולוגיה זו. בשתי תחרויות ה-Fast 50 שנערכו בשנתיים האחרונות הגיעה רנקום למקום השלישי, והשנה העפילה למקום הראשון.

אחריה, במקום ה-2 בדירוג, ממוקמת חברת וולטייר (Voltaire), שזכתה במקום הראשון אשתקד ומציגה צמיחה של 4,405% בחמש שנים. וולטייר, הנסחרת בנאסד"ק, מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה ומיתוג, המתבססים על טכנולוגיות גריד ואינפיניבנד, עבור מערכות אחסון ושרתים. פתרונות אלה מיועדים להגביר את רמת הביצועים והיעילות של מרכזי המחשוב.

במקום ה-3 התברגה חברת גיגה ספייסס (GigaSpaces), עם שיעור צמיחה של 4,294%. החברה מפתחת שרת לאירוח והרצת תוכנות ארגוניות, המאפשר פיתוח פשוט של תוכנות ארגוניות מבוזרות, המסוגלות להתרחב ולגדול דינאמית על גבי תשתית של מחשוב עננים (cloud computing).

לחברה הצעירה והמבטיחה בדירוג של דלויט נבחרה חברת האינטרנט סוויט-איי-אמ (SweetIm). חברה זו קיימת פחות משלוש שנים אך מציגה שיעור צמיחה יוצא דופן בהכנסותיה. החברה מפתחת פתרונות של תוכן עשיר עבור פלטפורמות מסרים מיידיים וכן לאפליקציות אינטרנט.

תחרות ה-Fast 50 מדרגת מדי שנה את 50 חברות הטכנולוגיה הצומחות ביותר בישראל. מניתוח תוצאות הדירוג עולה, כי 50 החברות שדורגו השנה צמחו ב-1,400% בממוצע ואילו ממוצע הצמיחה של עשר החברות המובילות בדירוג עומד על כ-4,000%. מבין 50 החברות המדורגות השנה, 35 דורגו כבר בעבר.

יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר, מציין כי "נתוני הצמיחה שעולים מהדירוג השנה עדיין לא משקפים את השלכות המשבר ויש לזכור כי צמיחתן של חברות ההיי-טק אינה דבר מובן מאליו. ניתן להניח כי תוצאות 2008 והביצועים העסקיים ב-2009 יושפעו באופן מהותי מהמשבר. אך על מנת שמגמת הצמיחה בכל זאת תישמר נדרשת התערבות ‏לאומית להבטחת המשך קיומן של חברות הטכנולוגיה הישראליות".

מניתוח הדירוג עולה עוד, כי למעלה מ-60% מהחברות ברשימת 50 החברות הצומחות ביותר נמנות עם מגזר התוכנה ומגזר התקשורת והרשתות. 14% מהחברות המדורגות משתייכות למגזר המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה, ו-10% הן חברות מוליכים למחצה.

תחרות ה-Fast 50 נוסדה בעמק הסיליקון בקליפורניה בשנת 95' ומתקיימת בישראל זו השנה התשיעית. התחרות בוחנת כ-250 חברות טכנולוגיה, ציבוריות ופרטיות, לפי נתוני ההכנסות שלהן על פני חמש שנים, ומאתרת מתוכן את ה-50 הצומחות ביותר בישראל. החברות הזוכות מתמודדות על מקום בדירוג ה- EMEA Fast 500, שמציג את 500 חברות הטכנולוגיה הצומחות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully