וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני נחלצת לעזרתו של שפילברג: במגעים עם פרמאונט למימון שני סרטים על דמות הקומיקס טינטין

אינטרנשיונל הרלד טריביון

2.11.2008 / 11:36

סוני תממן חצי מתקציב הסרט הראשון בסדרה, אשר צפוי לעמוד על כ-130 מיליון דולר


חטיבת הסרטים של ואולפני פרמאונט עשויים לשתף פעולה ולממן יחדיו את סדרת הסרטים טינטין של הבמאים סטיבן שפילברג ופיטר ג'קסון, המבוססת על דמות הקומיקס הבלגית.

סוני, החברה האם של אולפני קולומביה, נמצאת במגעים מתקדמים להשגת עסקה שבמסגרתה תסכים לממן את סרטיהם של שפילברג וג'קסון בשיתוף עם המתחרה פרמאונט. גורמים המקורבים למגעים אמרו כי סוני תממן חצי מתקציב הסרט הראשון, אשר יעמוד על כ-130 מיליון דולר.

המגעים בין החברות החלו לאחר שאולפני יוניברסל הודיעו בחודש שעבר במפתיע כי הם נסוגים מהסכם קודם למימון הפרויקט בשיתוף עם פרמאונט. החברה האם של יוניברסל, ענקית המדיה ויוונדי, נימקה את ההחלטה בכך שפורמט האנימציה הממוחשבת שבו מתכוונים שפילברג וג'קסון לצלם את הסרטים הוא "מסוכן מדי".

שפילברג עצמו מעוניין להתחיל בצילומי הסרט הראשון כבר השנה, וכבר צילם חלקים ממנו באמצעות טכנולוגיה הנקראת לכידת תנועה (Motion Capture), אשר משלבת בין שחקנים חיים לאנימציה ממוחשבת. תקציבו של הסרט, 130 מיליון דולר, אינו נחשב לגדול במיוחד במונחים עכשוויים, אך שפילברג וג'קסון - שניים מהבמאים הידועים והיוקרתיים בתעשיית הקולנוע - דרשו לגרוף כשליש מהכנסות הסרט לכיסם, דרישה שהקשתה על האולפנים המקצצים הוצאות בעקבות ההאטה הכלכלית.

לדברי גורמים המקורבים למגעים, סוני הציעה לשפילברג וג'קסון עסקה טובה יותר מזו שהציעו להם פרמאונט ויוניברסל, אולם פרמאונט סירבה לסגת מהפרויקט והחלה לדון עם סוני בנוגע למימון משותף של הסרטים.

במסגרת העסקה המסתמנת, פרמאונט תפיץ את סרטי טינטין בצפון אמריקה ובמדינות דוברות אנגלית, בעוד שסוני תפיץ את הסרט בשווקים זרים כמו אירופה ואמריקה הלטינית. אולפנים שונים בהוליווד חתמו על עסקות דומות בשנים האחרונות, במטרה לחלוק בהוצאות המימון של סרטים יקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully