וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עבודה בהיי-טק? בואו תראו כמה יתחרו בכם על כל משרה

עידו סולומון

2.11.2008 / 11:52

בנוסף - כמה אנשים מחפשים משרות בתחומי המשפטים, פרסום, תקשורת וכלכלה



מאחורי הודעות הפיטורים המתפרסמות באחרונה עומדים עשרות עובדים שבימים הקרובים יתחילו בחיפושים אחר משרות חדשות. מחלקת המחקר של AllJobs ערכה בדיקה לגבי משרות פופולאריות בישראל ובחנה כמה מועמדים בממוצע מתמודדים על כל משרה?



תחום ההיי-טק "על הכוונת" וסובל מגל פיטורים והקפאות שכר בחברות רבות. למרות זאת, על פי נתוני האתר, הביקוש לעובדים נותר גבוה ואף טוב יותר לעומת אוגוסט האחרון. על כל משרת בודק תוכנה בממוצע מתמודדים שני מועמדים, בעוד שבאוגוסט עמד הממוצע על אדם אחד למשרה; על כל משרת מנהל אבטחת איכות (QA) בממוצע מתמודדים 2.5 מועמדים לעומת אוגוסט הממוצע עמד על 1.1 מועמד למשרה; הביקוש לבוגרי מדעי המחשב גבוה, לכן ישנם 0.4 מועמדים לכל משרה (כלומר, קיימות 2.4 משרות לכל מועמד), ביקוש זה זהה לביקוש באוגוסט.



גם מי שיבחר להתמודד על משרת ראש צוות פיתוח יגלה שעל כל משרה קיים מתמודד אחד, לעומת חודש אוגוסט בו התמודדו חמישה מועמדים על משרה. על כל משרת מתכנת אינטרנט יש 0.57 מועמדים, כלומר, 1.7 משרות לכל מועמד, זו הרעה לעומת אוגוסט בו היו 3.9 משרות לכל מועמד. המבוקשים ביותר הם מהנדסי התוכנה: על כל משרת מהנדס תוכנה יש 0.3 מועמדים (כלומר 3 משרות על כל מועמד). באוגוסט היו 4 משרות לכל מועמד.



לעומת זאת, מי שירצה להיות סמנכ"ל פיתוח יצטרך להזיע בתחרות לא פשוטה: 13.2 מועמדים פוטנציאלים על כל משרה, לעומת אוגוסט זו החרפה בתחרות היות שעל כל משרה התמודדו דיאז 3.8 מועמדים.



תחום עריכת הדין נשאר קשה לאיוש מצד המועמדים: על כל משרת עריכת דין בממוצע מתמודדים 4.4 מועמדים, עלייה קלה לעומת אוגוסט 4 מועמדים למשרה. למשרת יועץ משפטי הממוצע עומד על 44 מועמדים לכל משרה, עלייה תלולה מאוד לעומת אוגוסט בו על כל משרה התמודדו 27.8 מועמדים. על כל משרת עורך פטנטים יש בממוצע 30.4 מועמדים, פי 2 לעומת אוגוסט בו הביקוש עמד על 14.2 מועמדים למשרה.



תחום הכלכלה והכספים גם הוא טומן קשיים למחפשי העבודה. התחרות הגבוהה ביותר שנרשמה בענף היא על משרת סמנכ"ל כספים. על כל משרה מתמודדים 15 מועמדים. זו עלייה של 200% בביקושים למשרה לעומת אוגוסט בו התמודד חמישה מועמדים למשרה; על משרת מנהל השקעות מתמודדים עשרה מועמדים. באוגוסט היו 4.6 מועמדים על כל משרה, עלייה של פי 2; גם למשרת יועצי השקעות יש ביקוש גבוה של 8.8 מועמדים. באוגוסט עמד הביקוש על 2.9 מועמדים למשרה.



מצבם של האנליסטים הורע מהותית החודש, על כל משרת אנליסט מתמודדים 5.6 מועמדים, כמעט פי 3 מהביקוש לעומת אוגוסט אז עמד מספר המועמדים למשרה על 2.2. התחרות על משרת כלכלן קלה יחסית לעומת יתר המקצועות בתחום, היות ובממוצע מתמודדים על כל משרה 3.1 מועמדים. עם זאת, ביחס לחודש אוגוסט המצב הורע שכן דיאז על כל משרה התמודדו שתי מתמודדים בלבד.



בעולם התקשורת והפרסום החיים עבור המועמדים לא קלים: משרת תקציבאי היא אחת מבין המבוקשות בתחום, כאשר בממוצע מתמודדים על כח משרה 12.2 מועמדים. הביקוש למשרה שילש עצמו לעומת חודש אוגוסט דיאז התמודד ארבעה מועמדים למשרה. גם תפקיד מנהל מוצר נהיה פופולארי, כאשר הממוצע עומד על 7.6 מועמדים לכל משרה. באוגוסט עמד הביקוש על 3.7 מועמדים לכל משרה.



משרה מבוקשת נוספת היא משרת מנהל מותג. בממוצע על משרה מעין זו מתמודדים 12.2 מועמדים, זו עלייה בביקוש לעומ חודש אוגוסט בו התמודדו 8.1 מועמדים לכל משרה. מי שירצה להתמודד על משרת מנהל לקוחות ייתקל בקשיים לעומת סיכוייו למצוא עבודה בחודש אוגוסט, היות והביקוש למשרה זו עומד כיום על 3.4 מועמדים, עלייה של פי 3 לעומת אוגוסט.



משרת מנהל תקשורת שיווקית נותרה פופלארית וקשה להשגה כאשר בממוצע מתמודדים על כל משרה 15.3 מועמדים, עלייה של פי 3 לעומת אוגוסט. מי שמחפש משרה בכירה כסמנכ"ל שיווק יצטרך להתמודד מול 8.5 מועמדים נוספים החושקים באותה משרה, לעומת אוגוסט מספר המועמדים על כל משאה עמד על 4.5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully