וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ב-1.1% ל-3.741 שקלים; רפי כהן: בחירת ברק אובאמה תסייע לדולר

טל לוי

2.11.2008 / 12:24

כהן: לכאורה יש רגיעה בעולם אולם עדיין צפויה תנודתיות רבה בשוקי ההון והמטבע



הדולר ממשיך להיחלש. אמנם היום (א') לא מתקיים מסחר במטבע חוץ אך המסחר באופציות משקף למטבע האמריקאי היחלשות של 1.1% (לעומת שערו היציג ביום שישי) לרמה של 3.741 שקלים. כעת חוזר הדולר לרמתו מלפני שבועיים, לאחר שבשיאו השנה נסחר ברמה של 3.88 שקלים.



"למרות הבחירות הקרובות ועל אף שאין התקדמות מדינית נראית לעין, השקל ממשיך להפגין עוצמה. ביום שישי ירד שער החליפין לרמה של 3.70 אך שב לעלות בהמשך", כך אומר מנכ"ל חדר העסקות של מט"ח 24, רפי כהן, "בחירתו של ברק אובאמה לנשיא ארה"ב צפויה לחזק את הדולר. ככל הידוע, אובאמה מתכוון להקטין את המעורבות של ארה"ב בעולם: הוא יקצץ בסיוע החוץ למדינות, יסגור בסיסים אמריקאים ברחבי העולם והקיצוץ הזה עשוי להגיע גם לישראל".



אמנם קיימת רגיעה מסויימת בעולם והשאלה האם האם יתחילו הדברים להסתדר. כהן עצמו מעריך שנחזה בתנודתיות רבה גם בשוקי ההון ובשוקי המטבע. יתכן שמדד S&P 500 ימשיך לרדת ויגיע שוב לרמות הנמוכות של 2002.



מט"ח 24 מפעילה מדד של מוכרים וקונים אשר מציג את טעמי המשקיעים. לפי שעה, המדדים חצויים, כלומר קיים איזון בין הקונים והמוכרים. בינתיים השקל מתחזק ואיש, כולל המשקיעים, אינו יודע האם מדובר במלכודת טיפשים או שמא הדולר ימשיך לרדת בצורה סיסטמטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully