וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דו"חות רבעון 3: אי.בי.אי - היחלשות הדולר תרמה לרווחיות פרטנר

TheMarker

2.11.2008 / 12:33

פרטנר צפויה להיות חברת הסלולר הראשונה שמפרסמת את דו"חות הרבעון השלישי, והענף כולו צפוי להגיב בחיוב במידה והדו"ח אכן יהיה טוב


"השקט היחסי במהלך הרבעון השלישי הנובע מהיחלשות הזעזוע מהחוק לניידות מספרים ומחוסר יציבות פוליטית יטיבו עם " כך העריך היום האנליסט אורי ליכט מבית השקעות אי.בי.אי. פרטנר צפויה להיות חברת הסלולר הראשונה שמפרסמת את דו"חות הרבעון השלישי, והענף כולו צפוי להגיב בחיוב במידה והדו"ח אכן יהיה טוב.

באי.בי.אי משאירים את המלצתם לפרטנר על כנה עם מחיר יעד של 83 שקל בהמלצת 'ניטרלי'. פרטנר נסחרת כיום סביב 79.23 שקל למניה. להערכת ליכט שיעורי החדירה הגבוהים של הסלולר יקשו על פרטנר להמשיך ולהציג את הצמיחה של הרבעונים הקודמים אולם הדולר הנמוך צפוי לשחק לידי החברה ולשפר את שיעורי הרווחיות.

פרטנר צפויה לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ביום רביעי ה-5 לנובמבר. שורת המכירות של פרטנר צפויה לצמוח בשיעור קטן של 1% בלבד עקב ירידה בהכנסות החברה מציוד. ההכנסות משירותים צפויות לצמוח בכ-4%. הרבעון השלישי נחשב לרבעון חזק עונתית בשל חודשי הקיץ בהם תנועת השיחות עולה. רווחיות החברה צפויה להמשיך ולצמוח עקב ירידה בהיקף הסבסוד וירידה קלה בהוצאות התפעול.

באי.ביאי מעריכים כי החברה תציג EBITDA של 576 מיליון שקל ורווח נקי של 264 מיליון שקל אשר יאפשרו חלוקה דיבידנד של 211 מיליון שקל. ענף הסלולר ספג ךאחרונה המלצת ניטרלי מאי.בי.אי בשל החשש כי האטה הכלכלית תשפיע גם על הכנסות חברות הסלולר.

באי.בי.אי מעריכים שפרטנר תציג צמיחה של 1.1% בהשוואה לרבעון מקביל לרמה של 1.62 מיליארד שקל הגידול הקל בלבד בהכנסות נובע מקיטון חיובי של 20% בהכנסות מציוד (כיוון שהכנסות אלו יוצרות הפסד גולמי). ומצמיחה של 4.0% מהכנסות משירותים. הרבעון השלישי ידוע כרבעון חזק עונתית עבור חברות הסלולר בשל היותו רבעון קיץ בו גדלות ההכנסות משירותי נדידה והציבור מרבה לדבר בטלפון.

להערכת בית ההשקעות פרטנר תציג גידול של 24 אלף מנויים חדשים, גידול של 9% בדקות השיחה ושההכנסה הממוצעת למשתמש תגיע ל-169 שקל למנוי. מנגד תושפע הצמיחה לרעה גם הרבעון מירידה של קרוב ל-9.5% בהכנסה הממוצעת לדקת שיחה בשל השלב האחרון בהפחתת דמי הקישוריות שהתרחש במרץ השנה.

פרטנר הודיע בתחילת אוקטובר על העלאת מחירים רוחבית של 6% אשר תכלול את רוב לקוחותיה העלאת המחירים מגיע כתגובה למהלך הפחתת דמי הקישוריות והשחיקה בהכנסה הממוצעת לדקת שיחה. כמו כן פרטר לוקחת בחשבון כי שר התקשורת עשוי לקדם תקנה אשר תאסור על החברות לבצע העלאות מחיר תוך כדי תקופת ההתחייבות.

פרטנר ממשיכה במרץ לקדם את פעילותה החוץ סלולרית והיא צפויה להשיק את שירותי אספקת האינטרנט שלה במהלך הרבעון הראשון של 2009. גיוס המנויים לשירותי הדור השלישי של החברה ממשיך להתקדם בקצב גבוה ואנו מעריכים גיוס של 75 אלף מנויים חדשים והכנסה של 206.5 מיליון שקל משירותי SMS ונתונים.

באמצע ספטמבר הורידו באי.בי.אי את ההמלצה על חברת פרטנר. ביצועים עודפים בצורה משמעותית על שוק המניות בארץ ועל שוק התקשורת בעולם, המשבר העולמי והחשש להתחזקות התחרות ב- 2009 כתוצאה מהרשת החדשה של פלאפון הובילו אותנו למסקנה כי לא לעולם חוסן.

המודל החדש של אי.בי.אי משקלל התעוררות מסוימת בסביבה התחרותית המנומנמת בעקבות פריסת רשת ה-UTMS של פלאפון אשר תאפשר לה לשווק מכשירי נוקיה, וסוני אריקסון ולהתחיל להתחרות בתחום ה Roaming תחום אשר מוערך במיליארד שקל ונהנה מרווחיות גבוה.

כמו כן נלקחה בחשבון ירידה מסוימת בצריכה והאטה משמעותית בקצב גיוס המנויים ובדקות השיחה. המשכנו להיות חיוביים על צמיחה של הדור השלישי כיוון שהשוק בארץ נמצא בפיגור משמעותי בהיקף ההכנסות משירות זה.

באי.בי.אי מעריכים שהתפיסה הדפנסיבית של שוק התקשורת בישראל הנובעת בעיקרה מתזרים חזק ותשואת דיבידנד נדיבה של החברות נכונה בעיקרה. ההוצאה על שירותי תקשורת בישראל עומדת על 30 מיליארד שקל בשנה כ-4.4% מהתוצר. הוצאה זאת גבוהה משמעותית מהוצאה של 2.2% מהתוצר על תקשורת בארה"ב ו-2.5% מהתוצר בלבד במדינות האיחוד האירופאי.

יתר על כן על פי נתוני ועדת גרונאו ההוצאה למשק בית בישראל על תקשורת עמדה בשנת 2006 על 617 שקל בחודש המהווים כ-5.5% מסך הוצאה של משק הבית. מספרים אלו מלמדים כי מגזר התקשורת בישראל לא יוכל להישאר אדיש להאטה כלכלית ולמיתון. באי.בי.אי מעריכים כי במקרה שכזה משקי הבית ואפילו חברות אשר יחליטו להדק חגורות לא יוכלו להימנע מלטפל גם בסעיף התקשורת אשר מהווה חלק כה נכבד מהוצאותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully