וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית השקעות: שופרסל - המניה הדפנסיבית בת"א 100 מתחילת 2008

Byte and Switch

2.11.2008 / 14:08

האנליסטית מורן גבאי מבית ההשקעות העניקה לשופרסל מחיר יעד של 18.4 שקל למניה בהמלצת 'קניה'


"שופרסל תמשיך להוביל את ענף קמעונת המזון כאשר המהלך האסטרטגי עליו הודיעה הריבוע הכחול בשבוע החולף צפוי לפגוע רק בגופים הקטנים בשוק ולא ב" כך העריכה הבוקר האנליסטית מורן גבאי מישיר בית השקעות.

גבאי העניקה לשופרסל מחיר יעד של 18.4 שקל למניה, 19% מעל מחירה הנוכחי, תוך המלצת 'קניה'. בבית ההשקעות החליטו לאמץ במודל התימחור שיעור היוון שמרני של 10.0% לאור עלית פרמיית הסיכון בארץ ובעולם.

להערכת ישיר בית השקעות שופרסל תמשיך להוביל את ענף קמעונות המזון כאשר המהלך האסטרטגי עליו הודיעה הריבוע הכחול בשבוע החולף צפוי לפגוע רק בגופים הקטנים. עוד העריכו בבית ההשקעות כי ההאטה הצפויה עשויה ליצור הזדמנויות לשופרסל ואף להגדיל את נתח השוק שלה.

שופרסל היא בעלת רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל הפועלת בתחום הקמעונות ובתחום הנדל"ן המניב. בעלי העניין החברה הם 43% ברשות הציבור, 38.1% דיסקונט השקעות, 14.4% ברונפמן השקעות ו-4.3% ברונפמן אדגר.

להערכת גבאי שופרסל תישמור על יציבות בעזרת מועדון הלקוחות שלה ותוכנית היערכות מראש שהכינה.
ביום חמישי הקרוב תציג שופרסל את דו"חות רבעון שלוש אשר צפויים להמשיך ולהציג צמיחה במכירות ושמירה על שיעור הרווח התפעולי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומנגד ירידה בתוצאות ביחס לרבעון 2 השנה שנהנה מחג הפסח.

מתחילת השנה חילקה שופרסל דיבידנד שגילם תשואה של 11.4%. להערכת ישיר בית השקעות, התשואה תרד בשנת 2009 אך עדיין תהיה נאה.

שופרסל ממשיכה לפתח ולחזק את המותג הפרטי, כאשר מתחילת השנה תמהיל מוצריו התרחב ב-50% ועמד נכון לרבעון השני על כ-900 מוצרים. המשך פיתוח המותג הפרטי יחזק את נאמנות הצרכנים לחברה וישפר את שיעור הרווח התפעולי.

לדברי בית ההשקעות החלטת החברה לנהל את מערך הסדרנות בסניפים באופן עצמאי תייעל את התשתית הלוגיסטית ומערך שרשרת האספקה.

להערכת גבאי, הסיכון העיקרי העומד בפני שופרסל הוא ההאטה הכלכלית במשק שצפויה להחריף ולהקטין את הביקושים בענף הקמעונאות משמעותית, ובפרט למוצרי החברה. כמו כן, התחרות הגוברת בענף קמעונאות המזון תמשיך להציב אתגר בפני החברה שעשוי לפגוע בתוצאותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully