וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה לפינוי מוסק מאשימה בוועדת הכלכלה: חברות הביטוח מעדיפות שפצועים ימותו כי זה עולה להן פחות

צבי זרחיה

2.11.2008 / 15:44

איגוד חברות הביטוח: מד"א מזניקה מסוקים לפינוי פצועים כדי להגדיל רווחים



מד"א וחברת להק מזניקות מסוקים לפינוי פצועים על מנת להגדיל את רווחיהן הכספיים. כך טען היום שמואל מלכיס מאיגוד חברות הביטוח, בדיון שקיימה ועדת הכלכלה בפינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים. "יש חשש שיש שאיפה כזאת, כיוון שמבחינה כלכלית יש לחברת להק שאיפה להזניק כמה שיותר. חברת להק עושה יד אחת עם מגן דוד אדום ומזניקה הזנקות מיותרות. אני חושש שהשיקול שלהם הוא לא תמיד שיקול רפואי", אמר מלכיס. לעומת דברים אלה, עלתה תמונה לפיה חברות הביטוח אינן מאשרות החזרים לפינויים רבים של נפגעים באופן מוטס בשל שיקולים כספיים.



מנכ"ל להק תעופה, שרון שילה טען בתגובה כי "חלק מחברות הביטוח מעדיף שנפגעי תאונות דרכים ימותו כי זה עולה להן פחות. לחברת להק אין שום שיקול מקצועי בפינוי פצועים והשיקול הוא של מד"א בלבד. חבל שחלק מחברות הביטוח מנסות לעוות את המציאות על מנת להתחמק מתשלום".



יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), אמר שזוהי חוליה נוספת בשרשרת של הפקרת פריפריה. "זו אינה הפעם הראשונה שהמפקח על הביטוח תורם להפקרה זאת", אמר. "לי ברור לחלוטין שמד"א מזניקה מסוקים לפי קריטריונים מקצועיים, והאמירה שקיים חשש שמד"א עושה את זה שלא משיקולים מקצועיים היא אמירה חמורה מאוד וטוב שלא היתה נאמרת. אני מצפה מחברות הביטוח לעמוד בדרישות החוק ולשאת בתשלומים לכל מי שעוסק בהצלת חיים, בין אם זה מד"א ובין אם זה בהטסה ולהמשיך לעבוד לפי קריטריונים מקצועיים".



חסון פנה למפקח על הביטוח, ידין ענתבי, בדרישה כי בעוד שלושה שבועות יביא בפני הוועדה דין וחשבון, ויסביר האם חברות הביטוח עומדות במצוות החוק. "אם השירות הזה ייגרע ממדינת ישראל זה יעלה בחיי אדם", אמר.



עו"ד בתיה לונדון מחברת מנורה אמרה בדיון כי "למרות שחברת הביטוח היא גוף כלכלי, בסופו של דבר את העלות על הפינוי המוטס משלם כל הציבור. כל ייקור של הוצאות גורם באופן ישיר להעלאת הפרמיות. העלאת הפרמיות חלה על יכולנו".



בתגובה לכך אמר חסון שהוא אינו מוכן ש"פינוי של ילד, אם הוא נפגע בתאונה, יהיה כפוף לשיקולים כלכליים ולשיקולי פנקס הצ'קים. החולה ישכב בצומת וידמם לו, ואנחנו נשב וננהל דיונים על דקויות. אם משרד הבריאות היה אומר לי ששיעור הפינויים הוא באחוזים הדומים לשאר העולם, היינו מנהלים דיוני התנהלות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully