וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בבריטניה: ממשלת הלייבור אחראית למשבר הפיננסי לאחר שהסירה את הפיקוח על הבנקים

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 16:28

דו"ח שפרסם המכון הבריטי לחקר מדיניות טוען כי הפיקוח הרופף של ממשלת הלייבור על הבנקים הוא שהוביל למשבר



מפלגת הלייבור, אשר שולטת בבריטניה מאז 1997, היא האחראית העיקרית למשבר הפיננסי בבריטניה לאחר שהסירה במהלך שנותיה בשלטון את הפיקוח על הבנקים - כך עולה מדו"ח חדש של המכון לחקר מדיניות במדינה (CPS).



מחבר הדו"ח, הווארד פלייט, שימש בעבר כחבר פרלמנט מטעם המפלגה השמרנית. לדבריו, המגזר הבנקאי אמנם נושא גם הוא באחריות למשבר הפיננסי שהוביל להלאמתה החלקית של מערכת הבנקאות הבריטית. אך, לטענתו, מדיניות הלייבור היא שהובילה את הבנקים להלוות בצורה מוגזמת - בשנים שקדמו למשבר - ולהקפיא את פעילות ההלוואות שלהם לאחר פריצתו.



"האחריות למשבר הבנקאי בבריטניה מונחת ברובה על כתפיה של הממשלה הנוכחית. שורשיו במדיניות מוניטרית וכלכלית שגויה, ובכשל רגולטורי. הנחייתה של הממשלה לבנק אוף אינגלנד לשמור על יעד אינפלציה של 2.5% הייתה פגומה מיסודה, והובילה לגידול מוגזם בהיצע הכסף ולמדיניות הלוואות חסרת זהירות של הבנקים", אמר פלייט, שקרא לבנק המרכזי של בריטניה להוריד את הריבית בחדות כדי למנוע סכנה של דיפלציה בעקבות המיתון במדינה.



פלייט ביקר גם את תוכניתה של ממשלת בריטניה להגדיל את הוצאותיה בצורה ניכרת כדי לתמוך במערכת הפיננסית ובצמיחה הכלכלית, לאחר שלא חסכה מספיק בשנים האחרונות בהן רשמה צמיחה כלכלית.



בחודש שעבר הלאימה ממשלת בריטניה שלושה מהבנקים הגדולים במדינה - רויאל בנק אוף סקוטלנד, לויד'ס ו-HBOS - והודיעה על תוכנית חירום שבמסגרתה השקיעה כ-87 מיליארד דולר ברכישת מניות בנקים ותעמיד הלוואות וערובות בסך 780 מיליארד דולר לרשות הבנקים במדינה. התמיכה הציבורית בראש הממשלה גורדון בראון, שהייתה בשפל לפני תחילת המשבר בשווקים, זינקה בחדות בבריטניה בעקבות המנהיגות שהפגין בטיפול במשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully