וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים - הפסדי המלאי של פז ברבעון 3: תוצאה של הירידה החדה במחיר הנפט

TheMarker

2.11.2008 / 16:33

הודעת פז היום לבורסה על הפסד בשווי 8 מיליון דולר על מלאי הנפט מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר שופכת אור על תוצאות רבעון שלוש ב-2008 של החברה" כך מעריכה היום האנליסטית גל רייטר מבית ההשקעות כלל פיננסים


"הודעת היום לבורסה על הפסד בשווי 8 מיליון דולר על מלאי הנפט מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר שופכת אור על תוצאות רבעון שלוש ב-2008 של החברה" כך מעריכה היום האנליסטית גל רייטר מבית ההשקעות כלל פיננסים.

לדבריה "הפסדי המלאי ברבעון השלישי היה צפויים, ואם לא יתרחש שינוי חד במחיר הנפט הגולמי, כנראה שגם ברבעון הרביעי של השנה ירשמו הפסדי מלאי. שינוי מדיניות המלאי באה לאחר ירידה דרמטית במחירי הנפט הגולמי והייתה המעשה הנכון לעשות".

רווחי המלאי של פז במחצית הראשונה של 2008 לא התפרסמו אולם להערכת רייטר הם עומדים בשיעור של עשרות מיליוני דולרים בודדים. כמו כן, אין פירוט מה היתה השפעת חודש אוקטובר, בו מחיר הנפט נפל בחודש אחד בכ-45%.

עם זאת לדברי רייטר, המשמעות ברורה - הפסד של עשרות מליוני דולרים בודדים, בגין מלאי שירשמו בתוצאות רבעון שלוש ב-2008 ויפגעו בשורת הרווח הנקי.

למרות ההפסד הצפוי מירידת ערך המלאי הלא מוגן, אומרים בכלל פיננסים שלרווחי הפסדי המלאי אין השפעה תזרימית, אלא להיפך בתקופה שבה מחירי הנפט הגולמי עלו בחדות, רשמה פעילות הזיקוק רווחי מלאי גבוהים במיוחד אך התזרים נפגע ונרשמה עלייה בצרכי מימון ההון החוזר.

המחצית השנייה של שנת 2008 בפעילות הזיקוק צפויה להיות תמונת ראי למחצית הראשונה. להערכת רייטר אמנם ירשמו הפסדי מלאי, אבל התזרים מפעילות שוטפת צפוי להיות חזק.

בנוגע לשינוי מדיניות החזקת המלאי הבסיסי אמרה רייטר עד להודעה זו, מדיניות החזקת המלאי הבסיסי של בתי זיקוק אשדוד עמדה על טווח של 80-120 מיליון דולר למרות שבדו"חות הרבעון השני ב-2008 דווח שבתי הזיקוק אשדוד ירדה מהטווח ל-70 מיליון דולר.

"כאשר מחיר הנפט הגולמי עולה בחדות, כדי למנוע הפסדי מלאי רצוי לרדת לטווח התחתון של ההגנות ולהיפך, כשמחיר הנפט הגולמי יורד בחדות, רצוי לעלות חזרה לטווח העליון, וזה בדיוק מה שעשתה החברה" העריכה רייטר

לפי הודעת החברה, מדיניות החזקת המלאי הבסיסי החדשה הינה שהיקף המלאי הבסיסי לא יעלה על 250 אלף טון. הנהלת החברה קיבלה הנחיה להגדיל באופן הדרגתי את המלאי הבסיסי ל-250 אלף טון, אך לא יותר מ- 150 מיליון דולר. רווחי והפסדי המלאי נוצרים מתנודתיות במחירי הנפט הגולמי. החברה יכולה לנסות למזער נזקים בהתאם למדיניות המלאי.

פז תחלק דיבידנד בהיקף של 300 מיליון שקל ב-30 לנובמבר. הדיבידנד שיחולק הוא בהתאם להסכם של חלק מבעלי המניות לחלוקת 70% מהרווח הנקי בכפוף לצרכיה העסקיים של החברה. הרווח הנקי של פז במחצית הראשונה של 2008 עמד על כ-454 מיליון שקל ומשקף תשואת דיבידנד של 7.8% על המחצית הראשונה של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully