וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג חתכה את האג"ח של אפריקה ב-3 דרגות

מיכאל רוכוורגר

2.11.2008 / 16:47

חברת הדירוג הורידה את האג"ח ל-A3 עם אופק שלילי. הסיבות: "החרפת המשבר בארה"ב ורוסיה, שבהן פועלת החברה"

כלכלני חברת הדירוג מידרוג חתכו היום את דירוג כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל - בהיקף של כ-7.4 מיליארד - ב-3 דרגות: מ Aa3 ל-A3, עם הצבת אופק שלילי. דירוג זה נמוך בדרגה וחצי מהדירוג הנוכחי לאג"ח של אפריקה, שהוענק על ידי חברת הדירוג מעלות.

הורדת הדירוג מגיעה, למרות שגיל גזית, מנכ"ל מידרוג, ציין בשבוע שעבר כי "אין מה לדאוג לאג"ח של לבייב", ולמרות שראשי אפריקה ציינו בחודש אוגוסט כי "במידרוג עשו עבודה מעמיקה ורצינית", לאחר שנמנעו מלחתוך את הדירוג של החברה, בתגובה לחיתוך הדירוג על ידי כלכלני החברה המתחרה מעלות S&P.

כלכלני מידרוג הבינו כנראה, כי המצב המאתגר בשווקים טומן בחובו סיכונים לא מבוטלים בפעילותה העסקית של אפריקה ישראל. במידרוג מונים מספר סיבות להורדת הדירוג החדה לאפריקה: החרפת המשבר הכלכלי הפוקד את הסביבה העסקית בה פועלת החברה בארה"ב וברוסיה, ואף התרחבותו לאזורים כלכליים נוספים במדינות מזרח אירופה; ירידת שווי השוק המשמעותית של חברת אפ"י פיתוח המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה ועוד.

אופק הדירוג נותר שלילי, לאור חשיפת החברה למדינות המושפעות באופן מהותי מהמשבר הכלכלי ובהתייחס לעמידת החברה בתחזיות אשר הציגה בפני מידרוג. כמו כן, תנודתיות שוקי ההון מקשה לאמוד את יחסי האיתנות של החברה בהתייחס לשווי אחזקותיה הציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully